OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boliden Gruvor söker Administratör Brukshotellet till Staben och avdelningen för Administration & Fastigheter
Brukshotellet
Bolidens Brukshotell har anor sedan Boliden startade år 1924. Hotellet består av 24 rum för logi, två konferenslokaler och tre mötesrum. Det finns även gemensamma utrymmen som kök och matsalar, bastu och relax samt sällskapsrum. De allmänna miljöerna är renoverade och sista etappen pågår nu med att renovera alla rum i anrik bruksanda. Hotellet är i huvudsak öppet och bemannat dagtid på vardagar.
Om tjänsten - Arbetsuppgifter
Det här är ett utpräglat serviceuppdrag där du som person är ambassadör för Boliden gentemot hotellets gäster.
Som administratör för Brukshotellets verksamhet ansvarar du för den dagliga driften och att ge service till konferens- och logigäster samt att vårda och bevara anläggningen och bruksmiljön. I arbetsuppgifterna ingår kontakter med interna och externa kunder och myndigheter samt administration av bokningar och andra förfrågningar, inköp, fakturahantering och ekonomiuppföljning. Du planerar och schemalägger arbetet för egen del samt för lokalvård i dialog med extern städfirma. Arbetet utförs i nära samarbete med uppdragsgivare och kollegorna på staben. Som en del av staben är du delaktig i ständigt förbättringsarbete med koppling till administrativa rutiner och arbetssätt.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering på Brukshotellet i Boliden. Arbetstiden är förlagd till dagtid, vissa kvällar och beredskap förekommer. Det är ett varierat arbetet där du som oftast träffar gäster dagligen och där det också förekommer stunder av ensamarbete.
Om dig - Kvalifikationer
Gillar du att arbeta med människor, hålla en hög standard och driva ett hotell med bibehållen bruksanda så kan det här vara platsen för dig!
Det här är ett kundorienterat och administrativt arbete så vi söker dig med hög grad av professionalitet, integritet och en god kommunikationsförmåga. Du kan arbeta självständigt och handleda personal, är driven och strukturerad med god planerings- och genomförande förmåga. Som person har du en väl utvecklad och naturlig känsla för service och kvalitet, är nyfiken och kreativ. Gärna med en kulturell medvetenhet och att du är flexibel och kan göra rimliga anpassningar utifrån olika förutsättningar.
Du har en gymnasial utbildning, är vidareutbildad och har arbetslivserfarenhet inom servicebranschen. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom hotell och restaurang och insikter inom ekonomi. Du kan uttrycka dig väl muntligt och skriftligt på svenska och engelska samt gärna på fler språk. Sedan bör du ha god datorvana och kunna hantera Office-programmen.
Mer information om tjänsten
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Viktoria Persson, Sektionschef Administration, tfn 0910-77 59 46, viktoria.persson@boliden.com.
Facklig information
Facklig information lämnas av Holger Rilinger (SACO) 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen) 070-541 83 93 och Peter Markström (Ledarna) 0910-77 40 09.
Varmt välkommen med din ansökan
Vi strävar efter mångfald på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande i våra rekryteringar. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande till den här tjänsten. Du lämnar din ansökan med CV via vår hemsida www.boliden.com.
Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR och frågor om ansökan besvaras av Terese Lindholm, Talent Acquisition Partner på terese.lindholm@boliden.com.
Rekryteringen kan ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt och senast söndag 10 april 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Corporate IT Manager Thomas Niemi
0910-77 40 80
Driftchef Corporate IT Lars-Gunnar Marklund
0910-77 43 20
Patrik Olsson
0910-70 5121
Ola Nordberg
0910-77 4578
Lena Andersson
0910-77 4332
Tommy Öhman
0910-70 5152
Greger Spetz
0910-70 5792
Thomas Theolin
0910-70 5153
Avdelningschef Processteknik Andreas Berggren
Avdelningschef Geofysik Kirsi McGimpsey
0910-77 40 49