OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
Verksamheten
Öckerö vill vara den nära kommunen, med närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Befolkningsutveckling är en strategisk fråga för kommunen, där infrastruktur och byggnation är centrala delar. Miljö- och samhällsbyggnadsfrågorna är betydelsefulla för att skapa ett hållbart samhälle för kommande generationer.
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen har ansvar för frågor inom VA, trafik, gator och vägar, anläggningar, båttrafik, renhållning, kost och lokalvård samt myndighetsutövning inom bygglov, livsmedel och miljö- och hälsoskydd. Bygg- och miljöenheten är en av sex enheter inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen och spelar en avgörande roll i strävan mot visionen om en levande skärgårdskommun med människan i centrum.
Bygg- och miljöenheten söker nu en strukturerad och serviceinriktad administratör som ska stötta och vara spindeln i nätet främst för våra bygglovshandläggare/byggnadsinspektörer.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som administratör på bygg- och miljöenheten kommer bl.a. bestå av registrering av nya ärenden och kompletteringar, kungöra beslut, hålla koll på enhetens funktionsbrevlåda, skicka svar och lämna ut handlingar, ta fram statistik, ansvara för att information på hemsida är uppdaterad, uppdatera mallar i vårt ärendehanteringssystem, fakturering, arkivering samt att vara drivande i den digitala utvecklingen av våra system. Du behöver dock ett flexibelt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter då du i den lilla kommunen ibland kan behöva hjälpa till med andra frågor som enheten och förvaltningen arbetar med.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och erfarenhet av att jobba administrativt. Du bör ha goda kunskaper inom förvaltningslag och kommunallag då rollen är viktig för att upprätta en rättssäker ärendehantering. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbete med ärendehantering inom en myndighet och erfarenhet av att arbeta i ByggR. Du är serviceinriktad och bra på att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift. Du är utvecklingsorienterad och har god samarbetsförmåga och tycker lika mycket om att arbeta med människor som med ärendehantering. Arbetet innebär en del problemlösning så att ett kreativt tankesätt och öppet sinne för människor värdesätts.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Öckerö kommun förstår vikten av och skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling. Interna och externa kompetensutvecklingsinsatser är självklara delar av verksamheten.
ÖVRIGT
Facklig företrädare
Kontakta kommunservice för mer information, 031-97 62 00
Övrigt
Öckerö kommun har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ungdomshandledare Frida Persson
Kvalitetsutvecklare Christer Zandén
031-97 62 92
tf enhetschef Ingvar TH Karlsson
031-97 62 06
Personalchef Anna Dannjé-Brocker
031-97 62 11
Chefspoolen Håkan Olsson
Kommunikations- och utvecklingschef Karin Zachau
031-97 88 20
Etableringshandläggare Ann-Sofie Nestor
031-97 88 69
Verksamhetschef Fritid och Kultur Lars Thorsson
031-97 62 86
Verksamhetschef, Arbetsmarknad Füsun Uzuner
031-97 88 80
Kostchef Terese Törnqvist
031-976200