OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör till Treasury Support som hanterar likvidflöden kopplat till bolagets utlåning, upplåning och treasury.
Välkommen till ett sammansvetsat och starkt team som hanterar bolagets flöden av likviditet. Är MT202 och MT103 något du är van vid att hantera? Jobbar du idag på en bank med utlandsbetalningar eller inom treasury med administration? Vill du komma till en mindre organisation där du ansvarar för administration av likvidflödet - då är det här ett jobb som matchar!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder dig att bli en del av ett starkt och omtyckt team som har ansvar för hanteringen av inkommande och avgående betalningar. I teamet hjälper vi varandra och tar ett gemensamt ansvar för att jobbet ska bli gjort på ett effektivt och säkert sätt. Som medarbetare på Cash Management har man många, både interna och externa, kontakter och är en viktig del i administrationen och hanteringen av likvider. Att det är riktigt stora belopp som vi hanterar ställer höga krav på säkerhet och noggrannhet.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Det huvudsakliga ansvarsområdet för Cash Management är att säkerställa att bolaget har effektiva och säkra processer för att genomföra betalningar världen över. Ett urval av de dagliga arbetsuppgifterna är:
• Tillse att utgående finansiella betalningar och slutkundbetalningar utförs enligt registreringen i affärssystemet
• Avstämning av nostrokonton
• Instruera manuella SWIFT betalningar
• Förhandsavisera inkommande betalningar
• Problemlösning i samband med betalningar
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer tillhöra ett tight team om 3 personer som är engagerade, genuina och kunniga inom sitt område. Kontoret ligger centralt i Stockholm och bolaget totalt har omkring 300 anställda. Du kommer att jobba kontorstider, men såklart möjlighet till flexibiltet. Uppdraget är tänkt att starta omgående och sträcker sig till september.
Detta är ett konsultuppdrag med chans till förlängning. Som konsult på TNG omfattas du såklart av kollektivavtal och kommer ha en dedikerad konsultchef.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har jobbat med avstämningar och gärna med hjälp av avstämningsverktyg som IntelliMatch, SmartStream eller liknande. Vi arbetar i en internationell miljö och därför är det nödvändigt att du har god kunskap i engelska såväl som svenska i tal och skrift. Vi arbetar i dagligen Officepaketet och speciellt i Excel, varför goda kunskaper i dessa kommer till nytta. Har du tidigare erfarenhet av att hantera internationella betalningar och är förtrogen med SWIFT:s meddelandetyper för att instruera om dessa betalningar är det meriterande.
Som person är du strukturerad och noggrann och tycker om att jobba med siffror. Du är mycket ansvarstagande och har inget emot att jobba mot dagliga stopp-tider. Att ge service och ha mycket kontakt med kollegor och andra samarbetspartners är något som du trivs med. Vi tror att du gillar att samarbeta med andra för att lyckas ännu bättre.
INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07