Administratör - chefsstöd inom funktionsstöd Lundby

Administratör - chefsstöd inom funktionsstöd Lundby

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör/chefsstöd till verksamheter inom funktionsstöd i Lundby!

Vill du arbeta nära enhetschefer för att stärka upp det verksamhetsnära chefsstödet? Trivs du med personaladministrationsarbetsuppgifter och är lösningsfokuserad? Då är du den person som vi söker till tjänsten.

Som administratör/chefsstöd ger du stöd till chefer inom funktionsstödsverksamheterna såsom bostad med särskild service, daglig verksamhet och boendestöd. Du arbetar huvudsakligen i personalsystemet med bland annat att lägga upp och avsluta anställningar, koppla scheman dvs både arbetstid- och jourplaceringar samt skriva arbets- och tjänstgöringsintyg. Löneadministrativa uppgifter, så som kontofördelning av personal och rättelser samt beställning av behörigheter, ingår. Andra uppgifter som kan ingå är att avlasta enhetschefer i olika administrativa så att de kan fokusera på säkerställa efterlevnad av rutiner vad gäller basal hygien, personlig skyddsutrustning och minskad smittspridning.

Tjänsten innebär att i nära samarbete med chefer och medarbetare erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och att vara en länk till förvaltningens stödfunktioner. Du arbetar tillsammans kollegor inom löneadministration och bemanning och ingår i sektorns personaladministrativa enhet. Övriga viktiga samarbetspartners kommer bl. a att vara verksamhetsekonomer, lokala verksamhetsstöd (LVS) i Treserva, HR-avdelning och Bemanningsenheten. I arbetsuppgifterna ingår att vara support och stöd i hela den löneadministrativa processen vad gäller anställningar, avvikelser och frånvarorapportering kopplat till stadens bemanningsprocess. I tjänsten ingår att utföra stickprovskontroller och ta ut rapporter enligt årshjul och checklistor för att kvalitetssäkra att stadens medarbetare får rätt lön utbetald i rätt tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har som lägst avslutad gymnasieutbildning. YH-utbildning i lön och personaladministration eller annan högskoleutbildning med administrativ inriktning är meriterande. Du har tidigare arbetat administrativt och har erfarenhet av service och kundbemötande. Tjänsterna kräver IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Du ska tidigare ha arbetat i ett personalsystemet Personec. Erfarenhet av TimeCare Planering/Multi Access är meriterande. Meriterande är kunskap om verksamhetsområdet funktionshinder.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad samt har intresse och engagemang för att stötta och hjälpa andra. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Du trivs med ett flexibelt arbetssätt då din arbetsdag kommer att bestå av att ha många kontakter samt hantera frågor och ärenden av varierande slag. Du har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera dina och andras arbetsuppgifter vid arbetstoppar.

Du kommer tillhöra en verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och som aktivt kan bidra till utveckling av vår enhet. Du trivs med att samarbeta med dina teamkollegor där ni tillsammans löser dagliga arbetsuppgifter och de utmaningar som uppstår inom enheten.

Stor vikt läggs vid administrativ skicklighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Lundby
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2020
  • Ansök senast: 26 juli 2020

Liknande jobb


Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

15 november 2024

HR-administratör till Forsmark

HR-administratör till Forsmark

15 november 2024

Personaladministratör till Bemanningsenheten

15 november 2024

Administratör till Hälso- och sjukvårdsenheten

15 november 2024