OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.
Vår verksamhet
Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats i en mångkulturell miljö.
Vi lägger stort fokus vid personliga egenskaper. Som administratör har du en mycket viktigt roll där du tillsammans med kollegor på vår enhet jobbar för att ge god service till elever, kunder och personal och skapa en bra gemensam arbetsmiljö. Vår verksamhet präglas av många deadlines och snabba omställningar. Periodvis är tempot mycket högt.
Din profil
Du måste ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärska engelska. Meriterande är erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter i skola, erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system, samt kunskaper i främmande språk. Vi lägger även stor vikt vid systemvana och skicklighet i användandet av Microsoft Office, främst Excel.
Personliga egenskaper
Du tycker om att ge människor runt omkring dig god service, till såväl elever som kollegor och uppdragsgivare. Du trivs med att ha många kontaktytor och har förmågan att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och kundnöjdhet. Du har en god förmåga att prioritera bland prioriteringar och parera telefon, mejl och andra administrativa arbetsuppgifter löpande. Vi arbetar kontinuerligt med ständiga förbättringar vilket innebär att du behöver vara lösningsfokuserad, engagerad och driftig.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
• Ge service till våra elever - svara på mejl och telefon samt bemanna vår reception
• Elevregistrering och närvaroregistrering
• Stöd och support till rektor och vår huvudansvariga administratör.
Anställningen
Tjänsten är en timanställning på ca 25% (arbetstid måndagar och tisdagar) till och med december månad med ev möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.
Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte utan skicka in din ansökan redan idag! Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta
Rektor Catriena Schmid Breet
08-410 254 37
catriena.schmidbreet@Hermods.se