Administratör Desk & registratur, Nationellt forensiskt centrum

Administratör Desk & registratur, Nationellt forensiskt centrum

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vår registratur söker vi nu en administratör som är driven, kommunikativ och självgående.
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Gruppen Desk och registratur består i dagsläget av 13 personer som arbetar med registratur, diarieföring, vaktmästeri och liknande uppgifter.
Desk och registratur tillhör en nystartad sektion, Mottagningssektionen, en sektion som kommer ha fokus på in och utgående paket samt kontakt med uppdragsgivare. Hela sektionen är under stor förändring och här finns en perfekt chans för dig som vill vara med och forma din framtida arbetsplats.



ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med:
• registrering av inkommande paket
• daglig kontakt med medarbetare på NFC
• diarieföring av kontakt med uppdragsgivare samt av information.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

Detta är en möjlighet för dig som:
• har en treårig gymnasieutbildning
• har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
• har mycket god datorvana
• tidigare har arbetat minst 3 år inom ett rutinbetonat arbete den senaste femårsperioden

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• tidigare har arbetat med ärendesystem eller flödesscheman
• tidigare haft ett yrke innehållande service och administration

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav både på självständigt arbete och att du kan samarbeta och kommunicera med andra. Du bör ha en positiv grundinställning och du bidrar till ett bra arbetsklimat. Du bör trivas i ett högt arbetstempo.

Därför söker vi dig som:
• kan arbeta såväl självständigt såsom i grupp
• är flexibel och förändringsbenägen
• är stabil
• är ansvarstagande

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Linköping

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Maria Lindstam
010-562 80 00 (vxl)
Sektionschef Anna Stenfeldt Hennings
010-562 80 00 (vxl)
Gruppchef Stockholm Per Hedén
0708-95 14 54
Sektionschef Stockholm Anna Orhall
010- 562 86 29
Gruppchef Göteborg Helena Fabiansson
010-565 32 47
Sektionschef Göteborg Torbjörn Åhgren
010-565 32 20
Gruppchef Malmö Jörgen Hylén
010-561 45 74
Sektionschef Malmö Thomas Söderberg
010-561 37 15
Polisförbundet Per Thollin
010-563 85 86
OFR-S Heléne Tapper
010-562 81 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024