OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade.
Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.
På distributionsenheten arbetar idag fyra personer och enheten ingår i vår globala logistikorganisation.
Enheten bokar och koordinerar transporter till Kährs kunder från lager world till slutlig leveransadress som kan vara i Sverige, EU eller Export till 3:e land
Medarbetarna har en nära kontakt med speditör, kundservice och distribution center (KDCE) och andra lager för att säkerställa att leverans av våra golv produkter sker på ett kvalitativt och säkert sätt.
Vi söker nu en medarbetare för att hantera administrationen av främst transportskador.
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att kontakta transportörernas reklamationsavdelning för att hantera transportskadan som uppkommit.
- Ansvara för att administrera fakturering av godkända reklamationer och krediteringar till dotterbolag och kund.
- Ansvara för att uppdatera tillstånd gällande tull och avgifter i nära samarbete med Tullverket.
- Ansvara för övrig administration som förekommer på avdelningen.
- Tjänsten omfattar också vid behov att vara back-up till Distributions Koordinatorerna.
Kompetenskrav:
Krav är goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift då det är mycket internationella kontakter inom arbetsuppgifterna.
Krav är god administrationsförmåga samt vana att arbete med dokumentation i Word och Excel.
Meriterande att ha erfarenhet av arbete med kundkontakt samt erfarenhet av affärssystem som ex. Dynamics (D 365).
Meriterande om du har erfarenhet av Leveransvillkor Incoterms® samt praktisk erfarenhet av exportdokument.
Som person är du teamorienterad och samtidigt van att ta stort ansvar och arbeta självständigt. Du ser vikten av att ge god service med affärsmässighet i fokus.
Arbetstid
Dagtid, heltid
Tillträde
Snarast. Efter överenskommelse.
Kontaktpersoner
För ytterligare information om tjänsten kontakta:
Marina Edensand, Distributionschef, 0481- 461 59
Mikael Johansson, Global Logistics Manager, 0481 – 462 44
Ansökan (CV och personligt brev) senast 2022-09-11
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Jerklind, Platschef
0481-46330
Mats Johansson, underhållsavdelningen
0481 - 463 10
Katarina Karlsson, personalavdelningen
0481 - 463 51