Administratör/ Ekonom

Administratör/ Ekonom

Arbetsbeskrivning

Föreningen Tidigt Föräldrastöd har vuxit de senaste åren och fortsätter troligen att växa. Därför har vi behov av att stärka vår administration.
Den administratör vi söker måste ha överblick över föreningens administration och ekonomi. I detta ligger att bevaka och följa upp föreningens olika delverksamheter och projekt. Det innebär budgetuppföljning, personaladministration samt rapportering till uppdragsgivare och samarbetspartners. Administratören fungerar också som stöd till verksamhets- och projektledare.
Relevant utbildning och erfarenhet av liknade arbete krävs.
Verksamheten är mångfacetterad. Administrationen kräver därför struktur och noggrannhet. Som administratör i vår förening måste man vara intresserad av sociala frågor och road av att möta människor. Vi lägger stor vikt vid att ha god kontakt med våra anställda. Föreningen har 27 anställda, varav många är kulturtolkar med olika språk, som arbetar med stöd till föräldrar i Göteborg, främst i nordöstra stadsdelarna. Dessutom finns 20 timanställda doulor. Vår mötesplats, ”Kryddan” och vårt kontor finns i Lövgärdet.
Föreningen Tidigt Föräldrastöd arbetar med verksamheter och projekt som bidrar till jämlikhet i hälsa, integration, och en bra start på föräldraskapet och på barnets liv. Vi fokuserar på stöd till nyanlända eller särskilt utsatta föräldrar. Några av verksamheterna är ”Doula och Kulturtolk” med stöd från Västra Götalandsregionen, ett samarbete med socialtjänsten i Lövgärdet för ett tidigt förebyggande arbete, ”Mentormammor i Bergsjön” med stöd av Allmänna Arvsfonden, samt omfattande kursverksamhet med målgruppen nyanlända föräldrar.
Arbetsuppgifter:
Personaladministration
Fastställa budget och budgetuppföljning
Finansiell projektuppföljning och rapportering
Bidra till ansökningar om projektstöd
Administrativt stöd verksamhets- och projektledare
Övriga administrativa uppgifter

Tjänsten kan vara på heltid eller deltid. Arbetsplats Lövgärdet i Göteborg, med möjlighet att arbeta hemifrån när det passar.
Är du intresserad, vänd dig till verksamhetsledaren Bodil Frey bodil.frey@tidigtforaldrastod.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vaniljgatan 1 Angered
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 23 juni 2022

Postadress

Kryddan, Vaniljgatan 27
Angered, 42445

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024