Administratör - ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

LGC Standards AB är ett helägt dotterbolag i en väletablerad och framgångsrik internationell företagsgrupp med huvudkontor i England och som marknadsför certifierade referensmaterial, farmaceutiska- och rättsmedicinska referenssubstanser, cellinjer, provningsjämförelser m.m. till en stor kundkrets inom områdena kemisk analys, forskning- och utveckling och kvalitetskontroll. LGC Standardsgruppen består av helägda dotterbolag förutom i Sverige också i England, Tyskland, Polen, USA, Frankrike, Spanien, Italien, Indien, Bulgarien, Tjeckien, Ungern samt Rumänien. Då vår ekonomiassistent till 50 % kommer vara involverad i ett internationellt projekt under 7-8 månader behöver en ersättare till ekonomiavdelningen under denna tid. Beskrivning av arbetsuppgifter: Fakturering, betalningsuppföljning, bokföring (assisterande uppgifter) samt övrig ekonomisk administration (till exempel momsredovisning, intrastatredovisning mm). Beskrivning av kvalifikationer: Sökande bör vara ekonom - minst gymnasiekompetens men gärna eftergymnasial ekonomisk utbildning. Erfarenhet kring ekonomisk administration samt arbete med bokföringsprogrammet SPCS Administration värdesätts. Språkfärdigheter - svenska flytande och engelska väl i tal och skrift. God stresstålighet är en förutsättning då ekonomisk administration periodvis vid månads slut innebär en hög belastning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LGC Standards AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 6 november 2008
  • Ansök senast: 6 december 2008

Liknande jobb


27 september 2024

27 september 2024

27 september 2024

Ekonom till myndighet

27 september 2024