OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör / ekonomiassistent till bolag inom elkraft
Motiveras du av administrativa uppgifter, trivs med siffror och har kanske arbetat med enklare ekonomifrågor? Vår kund är en attraktiv partner till elkraftsbranschen och söker nu, för start i maj, en administratör. Med dig har du minst 2 års erfarenhet av liknande arbete, datorvana och lätt för att axla nya roller. Låter det som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan i rollen som administratör med placering i Helsingborg, redan idag!
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Helsingborg
Omfattning: Heltid 8-16:30 (med flex), för start i maj och tillsvidare.
Arbetsbeskrivning:
Vår kund är ett pålitligt dotterbolag till en av de stora byggbolagen. Här sitter du på ett trevligt kontor med god stämning, lite utanför centrum. Det är totalt 15 kollegor på kontoret och 30 tekniker ute på fält. Även om inriktningen för företaget är elkraft så behöver du ingen elkunskap, däremot förväntas du vara bra på administration och ha sinne för siffror. Övergripande kan man säga att du svarar för flödet mellan att teknikerna lämnar in sin tidrapport till att fakturan skickas till kund.
Dina arbetsuppgifter:
• Sammanställa och kontrollera underlag (i systemet Entre) för att sedan fakturera. Du svarar själv för all fakturering.
• Leverantörsreskontra och ekonomiska underlag för projektuppföljning liksom uppföljning på tidrapporteringsunderlag.
• Svara för kontakt med HR, tekniker och kunder över telefon och e-post.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 2 års erfarenhet av administration, med fördel som ekonomiassistent eller liknande.
• Datorvana och gymnasieutbildning.
• God svenska i tal och skrift.
Som person har du lätt för att axla nya roller, kanske för att du arbetar strukturerat och systematiskt. Du är positiv, trivs med att bidra där du kan – med både smått och lite större. Vi tror att du är noggrann och förstår hur A påverkar B. Här välkomnas en smula nyfikenhet och förslag till förbättringar, särskilt om de är inom lönsamhetsområdet. Har du dessutom en ljus syn på arbetet och kan börja med kort varsel? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
Vi ser det som plus (men inte krav) om du arbetat med fakturahantering och/eller tidrapporter tidigare, gärna mot avtal för servicetekniker.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström