OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi har fått den roliga uppgiften att hjälpa vår kund som är marknadsledande inom fukt- och vattenskador att hitta en Administratör till deras avdelning för fakturaadministration. Fakturaadministrationens funktion är att säkerställa att utförda uppdrag faktureras enligt de överenskomna villkoren. I rollen som Administratör kommer du arbeta i ett team om fyra personer där du dagligen hanterar fakturering och kreditering främst mot privatkunder. Du kommer även ha dialog och ett tätt samarbete med övriga funktioner i organisationen så som ekonomiavdelning, tekniker och regionchefer.
Vi tror att den här rollen passar dig som är i början av din administrativa karriär, kanske har du en bakgrund inom kundtjänst och vill nu utveckla dina administrativa kunskaper inom fakturering.
Företagspresentation
Vår kund är en del av en internationell koncern med totalt 6000 medarbetare fördelat i 16 länder. I Sverige är de marknadsledande inom fukt- och vattenskador. Utöver det erbjuder de också tjänster för temporär klimatkontroll, fuktutredningar samt sanering. Företaget är rikstäckande och har idag cirka 300 anställda utplacerade på ett 40-tal servicedepåer som täcker landet från Malmö i söder till Kiruna i norr och omsätter ca 340 miljoner per år.
Kvalifikationer
- Du är flytande i svenska, såväl i tal som skrift.
- Du har erfarenhet av att arbeta i Office-paketet.
- Du har grundläggande kunskaper i engelska.
- Meriterande om du har arbetat i en administrativ roll innan, gärna med fakturahantering.
- Meriterande om du har arbetet i en kundsupport/kundservice roll innan.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Administratör så är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du gillar ordning och reda och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vidare så har du goda datorkunskaper och systemförståelse, är social och duktig på att kommunicera. Att hjälpa kunder och kollegor är något som är självklart för dig.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1 oktober och vikariatet förväntas löpa till 2024-03-30. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: Administratör, Fakturaadministratör, ekonomiassistent, företagsfakturering, kundservice, Göteborg