Administratör fastighetssektionen

Arbetsbeskrivning


Sektionen för fastigheter, kulturarv och service inom avdelningen för gemensamma funktioner är i ett uppbyggnadsskede och behöver en administratör med flerårig erfarenhet av yrket.

I sektionen arbetar vi med lokalförsörjning för kyrkokansliet samt arbetsplatsservice. Vi ansvarar också för kansliets upphandlingsfunktion och för fastighetsstöd åt utlandskyrkan. Under våren kommer vi att påbörja arbetet med att bygga upp ett integrerat kulturarvs- och fastighetsstöd för Svenska kyrkans fastighetsförvaltning i Sverige.

Arbetsuppgifter: Du sköter hela fastighetssektionens administration. Arbetsuppgifter som ingår är sammanställning av dokument och rapporter, konferensbokningar, resebokningar, minnesanteckningar och protokoll samt allmänna kontorsarbetsuppgifter. Du stödjer sektionschefen i administration och samordningsfrågor.

Du ansvarar för att sektionens arbete med intranät sker samordnat och med aktualitet. Som administratör arbetar du också med sektionens diarie- och ärendehantering, bevakar självständigt avtalsregister och håller det uppdaterat. Du biträder i arbetet med hyresförhandlingar och upphandlingar. Du ansvarar för att den löpande kontakten med leverantörer och försäkringsbolag sker på ett strukturerat sätt.

En viktig del av ditt arbete består i att bidra till enhetens utvecklingsarbete och att kvalitetssäkra att dokumentationen av våra arbetsprocesser alltid är uppdaterad. IT-verktyg är ett betydande inslag i vår verksamhet och du förutsätts ha både intresse och förmåga att bidra till utvecklingen av våra verksamhetsstödjande IT-verktyg. Arbetet är teambaserat och arbetsuppgifter som avser andra delar inom avdelningen kan förekomma.

Kvalifikationer: Du är gymnasieekonom och har flerårig erfarenhet från arbete med administration och ekonomihantering. Erfarenhet från arbete i administrativa system är ett krav. Du har stor erfarenhet av ärendehantering, dokumentation och uppföljning och är van att arbeta självständigt med löpande frågor både gällande hyres- och leverantörsavtal. Kunskap om upphandling och kvalitetssystem är meriterande. Du är kommunikativ och serviceinriktad och har lätt att utrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Officepaketet. Du har intresse för Svenska kyrkan.

Tillträde: enligt överenskommelse

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Anna-Karin Engström, sektionschef Fastigheter och kulturarv.

Fackliga representanter är Liselotte Rogberg (Vision), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Jenny Sjögreen (KyrkA).
Samtliga nås på tfn 018-16 95 00.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan senast den 23 mars 2014. Märk handlingarna med ref.nr 14/18 GF.

Mer information om Svenska kyrkan och dess verksamhet hittar du på www.svenskakyrkan.se.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.


Svenska kyrkans uppdrag är att förkunna evangelium om Jesus Kristus i ord och handling. Vi har idag ca 22 000 anställda över hela Sverige. De flesta arbetar i församlingstjänst, en del på stiftsnivå och en del på kyrkans nationella nivå - Kyrkokansliet i Uppsala. Vid kyrkokansliet, som ligger i centrala Uppsala, arbetar ca 300 personer. Ytterligare ca 100 personer arbetar utomlands. Arbetet har en stor spännvidd, allt från rättvisefrågor till finansfrågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Rudin

Monica Henning

Gunilla Tegnelöv

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska kyrkan kansli Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 13 mars 2014

Besöksadress

SYSSLOMANSGATAN 4
None

Postadress

Sysslomansgatan 4
Uppsala, 75310

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024