OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Flyktingmedicinskt centrum (FMC) är en länsövergripande verksamhet inom Region Östergötland. Här bedrivs kliniskt arbete, kunskapsförmedling samt forsknings- och utvecklingsarbete kring migration och trauma relaterat till krig, flykt, tortyr, förföljelse samt asyltidens förlopp och påfrestningar. FMC består av tre delar; Kris- och traumamottagning (KoT), hälsokommunikatörer samt medicinsk mottagning för nyanlända (MMN). Vår huvudverksamhet är förlagd i Norrköping.
Vi ser en positiv framtid för verksamheten och genomför nu satsningar som skall vara långsiktiga och utvecklande både för patienter och medarbetare. Som ett led i detta har vi startat upp i nya lokaler i Tannefors för våra patienter i upptagningsområdet i och runt Linköping.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en administratör som ska koordinera vår nystartade verksamhet i Linköping! Du kommer att fungera som ”spindeln i nätet” på den nya mottagningen och arbetsuppgifterna inkluderar allt ifrån att arbeta i receptionen med att ta emot och registrera patienter, till att ansvara för att lokalerna används ändamålsenligt och effektivt, administrativa arbetsuppgifter så som bokning av tolk och lokaler, logistik, planering och beställning samt att bidra till en god dialog med vår övriga verksamhet. Tjänsten inkluderar viss tid på vårt kontor i Norrköping.
Utbildning och erfarenhet
Du har gärna läkarsekreterar- eller vårdadministratörsutbildning. Uppdraget kräver goda administrativa kunskaper och datorvana. Erfarenhet från att ha arbetat med receptionsarbete är meriterande, likaså vana av att arbeta med Region Östergötlands patientjournalsystem Cosmic. Du har goda kunskaper i svenska språket och då du kommer att möta utlandsfödda patienter i receptionen är kunskaper i fler språk än svenska och engelska meriterande.
Personliga egenskaper
Vid lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Receptionen är ansiktet utåt, varför det är viktigt att du är serviceinriktad, social och trivs med att arbeta i en reception. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera med kunder, patienter och kollegor och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och ansvarstagande och kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Rollen kräver förmåga till både självständigt arbete och samarbete med andra.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Linda Hultberg, 010-104 27 45.
Facklig företrädare för Vision Ulla-Britt Sjöstrand-Larsson, 010-104 27 48.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 19 mars 2017. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48