OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett uppdrag där du får kombinera ditt intresse för internationella frågor med din förmåga att sköta kontakten med en mängd olika samarbetspartners och personer? Skulle du vilja jobba med kommunikationsfrågor ur ett brett och internationellt perspektiv? Är du trygg och van i rollen som administratör? Då är det här möjligheten för dig.
Beskrivning
Perido söker en erfaren administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund, en myndighet som jobbar med kommunikation och IT-infrastruktur i Sverige. Tjänsten är placerad i myndighetens vackra lokaler i centrala Stockholm.
Här kommer du bli del av en spännande kansligrupp som jobbar med att skapa gränsöverskridande regler angående elektronisk kommunikation inom Europa. Det här är med andra ord ett perfekt uppdrag för dig som är intresserad av internationella frågor och som vill arbeta internationellt i framtida roller. Som administratör arbetar du med att stödja kansligruppen och enhetschefen i det operativa arbetet. I detta ingår bland annat att:
-Administrativt stödja samordningen av det internationella arbete och självständigt utföra vissa uppgifter: sammanfattningar av rapporter, korrekturläsning, svara på mail, reseadministration
-Delta i intern och extern kommunikation
-Ordna möten, inklusive distribuera agendor, ansvara för mötesrum och ta minnesanteckningar och skriva protokoll
-Ansvara för enhetens gemensamma kalender med gemensamma möten, evenemang etc
För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du är drivande, snabb och att du trivs i en miljö med ett högt tempo och många parallella uppgifter. Du kommer dagligen att prioritera och samordna, och du kommer även att kommunicera med många olika internationella kontakter. Har du kunskaper i något ytterligare språk utöver svenska och engelska kommer du med stor sannolikhet få användning av det! Är det här utmaningen och möjligheten som du har väntat på? Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil
-Gymnasiekompetens
-Minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
-Erfarenhet av att sköta kontakten med externa parter på engelska
-Erfarenhet av att jobba i offentlig sektor
-Datavana, goda kunskaper i Office-programmen
-Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
-Kunskaper i franska, spanska eller tyska är meriterande
Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag, tillträde i september. Uppdragstid 6 månader (föräldravikariat).
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10666DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
10666DB
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se