Administratör för digitalisering inom HR!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vår kund dig som administratör för digitalisering av arkiv inom HR avdelningen. Uppdraget kommer att utföras på plats i Södertälje. Uppdragsperioden är beräknad från och med 19 februari 2024 till och med 30 juni 2024.

Om uppdraget:
Vår kund söker nu fyra motiverade HR-konsulter till HR-adminavdelningen för ett tillfälligt uppdrag med fokus på att digitalisera arkivet till deras nya e-arkivsystem. Det primära ansvaret kommer att innefatta att följa förberedda processer för att skanna och digitalisera material till digitala filer inom deras e-arkiv. Denna roll innebär monotona uppgifter och kräver noggrann uppmärksamhet på detaljer.

Exempel på arbetsuppgifter samt ansvar som du har:
Följ fördefinierade processer för att skanna och digitalisera arkivmaterial till digitala filer i e-arkivsystemet
Hantera känsliga personaldata, anställningsavtal och andra konfidentiella dokument i enlighet med GDPR-bestämmelser
Upprätthålla högkvalitativa standarder samtidigt som du arbetar effektivt för att möta projektdeadlines
Samarbeta med teammedlemmar för att säkerställa smidigt arbetsflöde och effektiv dokumenthantering
Ge stöd i andra administrativa uppgifter relaterade till dokumentregistrering och arkiveringsverksamhet

Om dig:
Du bör vara anpassningsbar till en miljö med högt tempo och kunna hantera arbetsuppgifterna effektivt.

Tidigare erfarenhet av arkivering, digitalisering av arkiv, eller andra administrativa roller
Erfarenhet kring handlingsregistrering inom public service
Starkt driv, positivt tänkesätt och förmåga att arbeta effektivt i en miljö med högt tempo med bibehållen kvalitetsstandard
Förståelse för GDPR-regler kring hantering av konfidentiell data
Erfarenhet av att arbeta med personaldata, anställningsavtal och andra känsliga dokument

Obligatoriska krav:

- Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen inom administration, löneadministration eller närliggande område.

Övrigt:
Uppdragsperiod: (ASAP) 19 februari 2024 - 30 juni 2024
Omfattning: 100%
Plats: Södertälje
Språk: Svenska och Engelska.

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svarar på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-7108200

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2024
  • Ansök senast: 18 februari 2024

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024