OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Wrknest söker för Handelsbankens räkning en administratör för Institutionell fondorder.
Uppdraget som konsult på Handelsbanken är på 6 månader och du kommer att arbeta i en grupp som hanterar institutionella fondordrar. En stor del av arbetsdagen går åt till att lägga fondordrar samt kontrollera dessa. Merparten av ordrarna kommer till en av Handelsbankens gruppbrevlådor i pdf-format. Dessa behöver kontrolleras så att blanketten är korrekt ifylld. Därefter exekveras ordern manuellt. Dessa ordrar dualiseras alltid av någon annan och rapporteras dagen efter vidare till motpart/kund. Här får man vara beredd på att det blir mycket manuell hantering. Övriga arbetsuppgifter kan vara att initiera betalningar, registervård samt svara på frågor från säljteam eller motparter via telefon eller mail.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund.
Vi söker dig som är kommunikativ, nyfiken, positiv, proaktiv och serviceinriktad. Du vill utveckla dig själv och Handelsbankens verksamhet. Du har ett gott ordningssinne, är strukturerad och noggrann. Du drivs av att komma i mål med de dagliga deadlines som Handelsbanken står inför och du kan arbeta effektivt och i ett högt tempo.
Meriterande
- Ett genuint intresse för fondaffären
- Goda kunskaper i Engelska
- Goda kunskaper i Excel
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, effektiv och noggrann. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: 23 02 03
Plats: Stockholm
Omfattning: 100 %
Anställningsform: 6 månaders konsultuppdrag
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Kandidater kommer att presenteras löpande till kunden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Grundlig bakgrundskontroll av kandidater kan komma att begäras av kunden.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.