OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/
Verksamhetsområde Stockholm Syd består av den öppna anstalten Asptuna, häktet Beateberg och anstalten Beateberg som har såväl öppna som slutna avdelningar. Ca 170 medarbetare arbetar inom verksamhetsområdet.
Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till vår verksamhet i rollen som administratör för intagnas medel på anstalten Asptuna strax utanför Botkyrka, där du också har din arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör för intagnas medel har du en varierande och innehållsrik vardag. Du fördelar din tid mellan att ta hand om intagnas medel, andra ekonomiärenden samt andra administrativa uppgifter som förekommer på en anstalt, t ex posthantering, arkivhantering, diarieföring och beställning av förbrukningsmaterial.
Intagnas medel är ett samlingsbegrepp för allt som rör de intagnas pengar. Intagna på anstalt och häkte har rätt till ersättning för sysselsättning, pengar som de kan använda för inköp av t ex kioskvaror. Allt detta hanteras elektroniskt och som administratör har du bl a ansvar för att hantera intagnas medel i ekonomisystemet och att det sker enl styrande regelverk. Du kommer att samarbeta nära med din administratörskollega på anstalten Asptuna. Ett gott bollplank får du också i de kollegor som sköter kansliadministrationen på häktet resp anstalten Beateberg. Självklart stöttar ni och hjälper varandra och vid kollegors frånvaro är du behjälplig med t ex strafftidsberäkning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och ordningsam, som trivs med att hantera många olika uppgifter parallellt och är van att planera och prioritera. Inom ramarna för ditt uppdrag tar du gärna ett självständigt ansvar men vet också hur viktigt det är att samarbeta och nå goda resultat genom att arbeta tillsammans med chef och kollegor. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. På en anstalt är det mesta styrt av regler, du är van vid att förhålla dig till regler, föreskrifter och lagstiftning och har ett intresse av att sätta dig in i de regelverk som kommer att styra ditt arbete.
KRAV
• Slutförd gymnasieutbildning.
• Erfarenhet som administratör, assistent eller jämförbar roll inom offentlig sektor.
• Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.
• Vana och god förmåga att arbeta i olika typer av IT-system.
MERITERANDE
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/ekonomiadministration.
• Kunskap inom Kriminalvårdens klientadministrativa system.
• Kunskap och erfarenhet av Agresso och/eller Platina.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Tjänsten är heltid, tillsvidare med en inledande provanställning.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.