OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. De är PerformIQ!
Företagspresentation
Företaget finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 500 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa. Företaget har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Hos Atea är det alltid nära till beslut. De har en målmedveten satsning på medarbetares utveckling. Kulturen präglas av värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort dem till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. De är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?
Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker för Ateas räkning en administratör mot it-artiklar. Tjänsten går främst ut på administration av artiklarna kring IT-produkter i det internt byggda systemet. I rollen ingår också att agera service till övriga avdelningar och säkerställa att all information finns med för att kunna lägga upp artiklarna i systemet.
Arbetsuppgifter:
• Lägga upp och administrera IT artiklar i det interna CRM systemet
• Kritiskt granska inkommande artikelärenden för att säkerställa att all information finns med för att kunna kategorisera artiklarna korrekt.
• Delta i utveckling och uppföljning av processer samt projekt inom bolaget avseende artikeladministration och processer kring dessa.
• I perioder även vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter på inköpsavdelningen såsom fakturahantering och arbete i admin inbox
Krav på person
För att vara rätt person för denna tjänst ser vi att du uppfyller följande krav:
• Erfarenhet av att självständigt jobba med mycket administrativa uppgifter
• God produktkunskap om IT relaterade produkter, främst hårdvara.
• Van användare av datasystem
• Serviceminded med skinn på näsan och van med många interna kontakter.
• Flytande i svenska och god kunskap i engelska
Start: Ca 1 juli 2014
Omfattning: Vikariat heltid ca 1 juli 2014 -31 maj 2015.
Arbetstid: Kontorstider med flex.
Plats: Kista
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute på Atea.
För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan idag då intervjuer hålls löpande!
Sökord: administratör, atea, it, artikel, artiklar, produkter, heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17