Administratör för lokaler och bostäder till enheten Fastighet

Administratör för lokaler och bostäder till enheten Fastighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en administratör för lokaler och bostäder till enheten Fastighetsteknik på sektor Fastighet. Tjänsten är tillsvidare och heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Sektor Fastighet är en av fem sektorer på Teknisk förvaltning inom Östersunds kommun. Östersunds kommun har drygt 5000 medarbetare och skall ge Östersunds kommuns innevånare en god samhällsservice. Teknisk förvaltning levererar tekniska tjänster inom bl.a. vatten, fastigheter, fritidsanläggningar, renhållning och parker och på förvaltningen arbetar ca 700 personer. Sektor Fastighet ansvarar för Östersunds kommuns totala fastighetsbestånd om ca 500 000 kvm och har dryga 60 medarbetare.

Enhet Fastighetsteknik tillhör sektor Fastighet och det arbetar i dagsläget 26 personer på enheten som har ett brett uppdrag omfattande underhålls- och investeringsplanering och driftteknik för Östersund kommuns fastighetsbestånd. Enheten ansvarar också för bostadsförsörjning för behövande innefattande hyresadministration av dryga 1800 lägenheter samt bostadsrätter och parkeringsplatser. Vidare hanterar enheten tomträtter och arrendeavtal för Östersunds kommun tillika ärenden för bostadsanpassning. Enheten är en kvalificerad och kunskapsintensiv enhet och här arbetar ingenjörer, arbetsledare, driftstekniker, besiktningsmän och handläggare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör för lokaler och bostäder arbetar du främst med administrativa uppgifter kring hantering av bostadsförsörjning, hyresadministration och bostadsrätter. Vårt ansvar innefattar även administration av tomträtter, arrendeavtal, bostadsanpassning och parkeringsplatser, varför dina arbetsområde kan komma att utökas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

- Har förmågan att arbeta strukturerat.
- Är bekväm med att prata i telefon och hantera människor i svåra situationer.
- Har mycket god datorvana och lätt att lära nya system.
- Gillar att arbeta effektivt och är öppen för att hitta nya sätt att arbeta.
- Uttrycker dig mycket enkelt i skrift på svenska.
- Är flexibel och prestigelös och tycker om när dina arbetsuppgifter varierar. Vi arbetar i en händelsestyrd verksamhet där prioritering och agenda för dagen snabbt växlar.
- Vill utvecklas och ta större ansvar hos oss i framtiden.

Krav

- Minst tre års års arbetserfarenhet av administrativt arbete på kontor.
- Erfarenhet av fakturahantering.

Meriterande

- Erfarenhet av administration inom fastighetsbranschen.
- Erfarenhet av att skriva avtal och kontrakt.
- Kunskap och erfarenhet av hyreslagen och hyresadministration.
- Erfarenhet av lagstiftningen kring bostadsanpassning.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Vi ser fram emot din ansökan. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Bifoga din CV och ditt personliga brev. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 12 juli 2020

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024