OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.
ARBETSUPPGIFTER
Nu finns en unik möjlighet på vår administrativa avdelning. Vi söker dig som vill vara med att stödja och utveckla våra processer för att säkerställa en enklare, snabbare och effektivare handläggning tillsammans med oss!
Som medarbetare på administrativa avdelningen kommer du arbeta med myndighetens offentliga handlingar, sedvanliga administrativa uppgifter som exempelvis postöppning, e-post, registrering, expediering, utlämnande av allmänna handlingar och arkiv. Du ger också stöd och informerar i frågor som ärendehantering samt offentlighet och sekretess. Vi jobbar tillsammans med verksamhetsansvariga i att genomföra olika interna som övergripande utvecklingsprojekt. Därför riktar vi oss till dig som har intresset och kunskap inom ovanstående områden och som vill vara med på vår utvecklingsresa.
Du kommer att ingå i ett team med registratorer som tillsammans arbetar med och bygger upp miljö- och byggnämndens informationsförvaltning. Verksamheten befinner sig i ett förändringsskede med stort fokus på utvecklingsarbete och vi jobbar löpande med att utveckla våra digitala arbetssätt och processer.
Din roll som administratör är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstepersoner.
Vi erbjuder dig att jobba tillsammans i ett sammansvetsat team som ställer upp för varandra och som alltid hittar lösningar.
KVALIFIKATIONER
• Relevant högskoleexamen eller betydande och lång yrkeserfarenhet inom området.
• Mycket god förmåga i svenska tal och skrift.
• Erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig verksamhet.
• Många gånger angränsar det till handläggning därför mycket meriterande om du har erfarenhet från en kommunal miljö- och byggförvaltning.
• Erfarenhet från olika administrativa system och program.
• Erfarenhet av arkiv och dokumenthantering.
• Erfarenhet av systemförvaltning och systemutveckling.
• Kundservice och bemötande av kunder.
Du har ett öga för detaljer, är noggrann, men kan också se sammanhang. Du har förmåga att läsa och tolka juridisk information. Du kan dina saker och delar gärna med dig av dina kunskaper till andra för att kvalitén på förvaltningens arbete ska bli så god som möjligt. Du har god förmåga att prioritera och samarbeta, både inom gruppen och med förvaltningens olika avdelningar då vi är en servicefunktion.
Den administrativa avdelningens uppgift är utifrån verksamhetens behov leda, utveckla, samordna och kvalitetssäkra förvaltningens administrativa processer därför ska du vara noggrann och strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt.
För oss går teamet först eftersom vi måste säkerställa att vi uppnår uppdraget i en föränderlig vardag. Av den orsaken ser vi det viktigt att du är social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet.
Då du är vårt ansikte utåt är ditt bemötande av de som söker kontakt med oss via telefon, e-post och besök mycket viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.