OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som administratör i minst ett år och vill arbeta på distans? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en projektadministratör till vår kund inom den offentliga sektorn som arbetar med upphandling samt leverans av materiel till en specifik myndighet. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar 5/2 2024 och kommer pågå tills 28/2 2025. Arbetet sker helt på distans vilket innebär att du arbetar hemifrån. Du kommer bli försedd med dator inför ditt uppdrag. Resor till kundens lokaler i centrala Stockholm förekommer. Tjänstgöringsgraden kan diskuteras och vara mellan 75-100%. Det finns viss flexibilitet gällande arbetstider, dessa är förlagda under vardagar.
Dina arbetsuppgifter
Som projektadministratör hanterar du projektets funktionsbrevlåda i MS Outlook,främst avseende inkomna mejl och möten i projektkalendern. Du arbetar med diarieföring av inkomna och upprättade handlingar diariesystemet Platina. Vidare ger du stöd till projektmedarbetarna vid utgående mejl/brev/m.m. avseende utformning och diarieföring. Du kommer också:
- Medverka vid sammanställning och distribution av granskningskommentarer till leverantörer.
- Vara projektets kontaktperson mot leverantörer avseende dokumentleveranser.
- Arbeta med projektwebbplatsen i SharePoint-miljö och bland annat ladda upp inkomna dokument, skapa uppgifter för styrning samt utföra allmän registervård i syfte att ha struktur i webbplatsen.
- Delta vid veckovisa respektive månatliga digitala uppföljningsmöten
med leverantörerna.
Dina kvalifikationer
- Kunna läsa och förstå engelska.
- Gymnasium eller likvärdig utbildning.
- Goda kunskaper i MS Office (Outlook, Word, Excel ochPowerPoint).
- God förmåga att i skrift använda ett vårdat, enkelt och begripligt språk.
- Goda kunskaper i dokumenthantering på en digital plattform, t.ex. MS SharePoint.
- Minst ett (1) års erfarenhet från liknande arbete, i arbetslivet eller annan verksamhet.
- Kunna hantera stora mängder dokument och skapa ordning och reda/struktur från tillhörande metadata.
- God förmåga att kommunicera obehindrat på svenska med andra personer och myndigheter/företag, såväl i tal som skrift.
Du behöver kunna uppge minst en referens som påvisar ett (1) års erfarenhet från liknande arbete.
Meriterande
- Erfarenhet från försvarsområdet.
- Erfarenhet från offentlig verksamhet med krav på diarieföring.
- Erfarenhet från dokumenthantering på webbplats i MSSharePoint.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23/1.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson