OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vår kund är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. De bedriver säkerhetskänslig verksamhet och lyder under Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Enligt denna lagstiftning ska samtliga befattningar/tjänster som är placerade i säkerhetsklass genomgå säkerhetsprövning och registerkontroll. Vår kund hanterar och administrerar ansökningar om registerkontroll både internt samt externt.
I rollen som Adminstratör för registerkontroller kommer du tillhöra säkerhetsenheten. Inflödet av ansökningar om registerkontroller är tidvis mycket högt.I rollen förekommer det tätt kontakt med Säkerhetspolisen, externa aktörer samt interna intressenter. Frågor via mail och telefon inkommer dagligen.
I arbetsuppgifterna ingår det att hantera och administrera inkomna ansökningar om registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Du ska svara på frågor via mail och telefon samt sköta uppföljning mot Säkerhetspolisen då det är Säkerhetspolisen som genomför själva registerkontrollen.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Uppdraget utförs hos vår kund i Stockholm.
Kvalifikationer
- Du har minst avslutad gymnasieutbildning.
- Du har minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med databaser.
- Du talar och skriver svenska obehindrat.
- Mycket meriterande om du arbetat med registerkontroller, säkerhetsskyddslagen och/eller offentlig sektor.
Personliga egenskaper
Du förväntas kunna arbeta både självständigt och tillsammans med övriga personer på enheten. Du är servicemedveten och pedagogisk i ditt arbetssätt, då du ska utbilda i hur man fyller i blanketterna för ansökan om registerkontroll korrekt. Vidare är du ödmjuk, flexibel och har god förmåga att skapa förtroende.
Lön
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 2020-10-01, eller tidigare så fort säkehetsprövning är genomförd. Uppdraget förväntas löpa till 2021-03-31 med option om förlängning på minst 1 år. Du kommer vara anställd som konsult via JobBusters.
Säkerhetsprövning krävs för uppdraget och beräknas ta 10-12 veckor. Därefter kan start ske på uppdraget.
Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in din ansökan snarast, sista ansökningsdag är 2020-06-23 men kan komma att stängas i förtid.
Sökord: Administratör, Offentlig sektor, Assistent, Register, Databas, Handläggare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm