Administratör för uppdrag på heltid hos Tingsrätten!

Administratör för uppdrag på heltid hos Tingsrätten!

Arbetsbeskrivning

För uppdrag hos Värmlands Tingsrätt söker vi nu dig som är noggrann och trivs med administrativt arbete. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete inom statlig verksamhet är det plus i kanten. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

I hjärtat av Karlstad, centralt beläget på Stora Torget ligger Värmlands Tingsrätt. I fina lokaler får du arbeta med engagerade och trevliga kollegor med bred erfarenhet inom flera olika områden.
Låter det lockande? Läs vidare!

I rollen som registrator på Värmlands tingsrätt kommer du främst ansvara för att registrera och hantera viktig information och dokumentation. Vi söker dig som värdesätter noggrannhet och struktur samt innehar en god samarbetsförmåga. Du kommer tillhöra en enhet bestående av sex medarbetare som tillsammans tillgodoser kärnverksamhetens behov rörande säkerhet, service, ekonomi, personal, arkiv samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Uppdraget är ett föräldravikariat som är planerat att starta relativt omgående enligt överenskommelse med Värmlands tingsrätt och pågår sedan fram till årsskiftet med viss chans till förlängning vid behov.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
- Dedikerat samarbete med en konsultchef från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande post och digitala handlingar
* Registrera och dokumentera nya mål
* Schemaläggning av nämndemän
* Hantera ärenden för hemliga tvångsmedel


VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av administration eller liknande arbetsuppgifter
* Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift


Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom administration eller likvärdig utbildning
- Erfarenhet av att arbeta vid statlig myndighet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


6 oktober 2024

Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024