OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Hyper Island
Den enda konstanten idag är förändring och den sker i en allt större takt. Det finns ett enormt behov bland organisationer och individer att förstå och lyckas i denna miljö av snabba förändringar. Hyper Island programs är en yrkeshögskola som förbereder individer på en värld i konstant förändring genom olika utbildningar inom teknik & design, innovation & kreativitet, ledarskap & kultur. Utbildningsbehovet är stort och fortsätter att öka i alla branscher. Vi började i den lilla staden Karlskrona och expanderade sedan till Stockholm, London, Manchester, Singapore, New York och Sao Paolo.
Arbetstbeskrivning:
Som programadministratör skapar du strukturen för att stödja våra utbildningsledare i deras uppdrag att tillhandahålla en transformerande inlärningsupplevelse för våra studenter. Du är en planerare, en strukturerad och strukturerande medarbetare, en tydlig kommunikatör, en frågeställare, en lagspelare och framför allt: en organisatör. Du lever och andas administration, ständigt på jakt efter det mest effektiva och roliga sättet att göra saker på.
Arbetsuppgifter:
-Se till att program administrationen bedrivs på ett enhetligt sätt, ifrågasätter varje steg på vägen och hittar sätt att göra vårt arbete mer effektivare och roligare.
-Ge vägledning till programledare med avseende på regler och förordningar från Yrkeshögskolemyndigheten.
-Stöd studenter med deras förfrågningar; utfärda studieintyg, försäkrings- och praktikdokumentation.
-Utför rapportering av betyg, skapa examensbevis och andra utbildningsbevis.
-Hantera och skapa dokumentationen för ledningsgruppen för programmen.
-Delta i möten och utvecklingsaktiviteter med teamet.
-Förbereda och sammanställa enkäter för utvärdering av utbildningarna och rapportera resultat.
Genomföra all rapportering till myndigheter och liknande (Yrkeshögskolan, CSN, Mecenat).
Dela arbetsuppgifter med två andra administratörer som är baserade i Stockholm.
Kvalifikationer:
-En god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på engelska och svenska. Vårt operativa språk är engelska, kontakt med myndigheter är mest på svenska.
-Goda, praktiska kunskaper inom användning av administrativa, digitala system.
-Kunskap om Googles produkter (Google Docs, Google Sheets, etc).
-Helst tidigare arbetserfarenhet inom administration.
-Yrkesexamen, högskoleexamen eller liknande högre utbildning.
Du bör ansöka även om du tycker att din profil inte matchar 100% med beskrivningen. Vid rekryteringen kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.
Dina egenskaper:
- Ett genuint intresse för administration, skapa strukturer, processer och planering.
- Uppmärksamhet på detaljer och förmåga att själv organisera sig.
- Förmåga att utveckla och vårda långvariga relationer.
- Utmärkta kommunikationskunskaper.
- Proaktiv
- Kunna ifrågasätta hur saker görs på ett konstruktivt sätt.
- Stark kompetens inom självledarskap och rapportering.
- Flexibel, rolig lagspelare.
Anställningsform:
-Tidsbegränsad vikariat på minst 25% med möjlighet till mertid (upp till 100% under vissa månader)
-Fram till Juni 2021 med tillträde snarast möjligt. Möjlighet till förlängning kan uppstå.
Placering:
Karlskrona, respektive Blekinge med möjlighet till distansarbete.
Kontakt:
För frågor ring program director Jörg Teichgraeber 0709627036
Ansökningstid:
Intervjuer sker löpande och online tills vikariatet är tillsatt. Vänta inte med din ansökan.