Administratör förskola/fritidshem, Administrativa enheten Utbildningskontor

Administratör förskola/fritidshem, Administrativa enheten Utbildningskontor

Arbetsbeskrivning

Administrativa enheten består av tolv medarbetare med en bredd av kompetenser. Arbetsgruppen har ett bra klimat, är samarbetsinriktad och arbetar nära kontorsledningsgruppen. Enhetens uppgift är att stödja och samordna hemkommunansvaret, huvudmannaskapet och nämndsprocessen. Enheten har mycket kontakter både externt och internt i organisationen.

Administrativa enheten söker nu en placeringsadministratör på halvtid, eftersom en av våra två placeringsadministratörer kommer att studera under våren och vi söker därför hennes ersättare under en begränsad tid.

ARBETSUPPGIFTER
Som placeringsadministratör arbetar du med administrationen kring förskole- och fritidshemsplaceringar i Strängnäs kommun.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara administration kring kön till våra förskolor och fritidshem. Detta innebär placering och registrering av förskole- och fritidshemsbarn samt hanteringen av föräldraavgifter. I arbetet ingår också att via telefon och mejl vara behjälplig kring regler och rutiner mot föräldrar och personal.

Du kommer också att administrera konton till de system som vi och vårdnadshavarna använder. I arbetet ingår även att följa upp regler och riktlinjer i förskola och fritidshem samt se till att uppgifterna på webben är riktiga.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ eller ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Du har några års arbetslivserfarenhet av administration.

Du har mycket god datorvana och behärskar office-paketet. Kunskap och vana att hantera statistik är viktigt då det ingår i tjänsten att ta fram underlag till verksamheten vid behov. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete i en kommun och har arbetat i programmen Extens och IST förskola.

Du som söker har en hög grad av servicekänsla och goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha daglig kontakt med föräldrar samt med vår personal som arbetar på förskolorna och på fritidshemmen. Du kan hantera känsliga och sekretessbelagda uppgifter. För att lyckas i tjänsten har du förmåga att kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du trivs i högt arbetstempo och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är självgående men har lätt för att samarbeta. Du kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och prioritera bland dessa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och friskvård.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Utbildningschef Tony Lööw
0152-293 63
HR-specialist Liselotte Flemmingsdotter
0152 291 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun, Administration UK
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024

4 november 2024