Administratör -Funktionsnedsättning

Administratör -Funktionsnedsättning

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Verksamhet Funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet och personlig assistans.
Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning.

Sektor välfärd befinner sig i en spännande utvecklings- och förändringsfas. Vi har under 2021 förändrat verksamhetsområden inom sektorn för att på ett mer ändamålsenligt sätt stärka brukarprocessen.
Vi söker nu en erfaren administratör som vill arbeta hos oss.
Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär ett administrativt stöd för enhetschefer inom Funktionsnedsättning. Du kommer att ha din placering centralt på Ulricehamns resurscenter (URC) i tätorten.
I din roll stödjer du chefer och övrig personal med bl.a. personal- och lönehanteringsfrågor i systemen Personec och Time Care/ Multi Access. Du hanterar frågor som till exempel schemaförändringar och frånvaro samt uppgifter som anställningsbevis och posthantering. Du arbetar med beställning av varor samt granskning och kontering av fakturor i systemet Raindance samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter.
Som administratör inom Funktionsnedsättning ingår du i enhet 6 med LSS handläggare, ekonomiassistent och en administratörskollega.

KVALIFIKATIONER
Du har administrativ utbildning på högskolenivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Vi ser också att du har god datorvana samt goda kunskaper inom Officepaketet. Kunskaper och erfarenheter av administrationsverktygen nämnda ovan är meriterande.

För att fungera väl i uppdraget har du god förmåga att arbeta självständigt och prioritera arbetsuppgifter samt ta egna initiativ. Som person är du strukturerad, positiv, flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta med chefer, kollegor, brukare, anhöriga och andra samarbetspartners.

Vidare är du analytisk, pålitlig, har god ekonomisk förståelse samt är öppen för förändringar. Då du kommer ha mycket kontaktytor är det viktigt att du har ett proffessionellt bemötande och en vilja att ge god service. Vidare behöver du ha goda kunskaper i personaladministration och du samarbetar tätt med lönefunktionen i olika frågor och ärenden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske efter att ansökningstiden gått ut, löpande urval tillämpas under annonstiden, så kallelse till intervju kan bokas innan ansökningsperioden gått ut.
Betyg/intyg lämnas vid en eventuell anställningsintervju.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran

Kontaktpersoner på detta företaget

Mia Löveråsen
0321-595642
Nås via kommunens växel.
0321-595000
Martin Elgefors
0321-595639
Jan Danielsson
0321-595643
Nås via kommunens växel
0321-595000
Enhetschef Jan Danielsson
0321-595643
Enhetschef Sara Alfredsson
0321-595640
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0321-595000
Verksamhetschef funktionsnedsättning Annette Bohman
0766-435646
Enhetschef Mia Löveråsen
0321-595642

Sammanfattning

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Bogesundsg 22 Stadshuset
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024