Administratör / Garantiadministratör / Backoffice / Kundsupport

Administratör / Garantiadministratör / Backoffice / Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Företaget är verksamma värmepumpar och luftkonditionering. Bravura söker nu för kunds räkning en en garantiadministratör för ett uppdrag på initialt 1 år till företagets garantigrupp om tre personer. Mer information om företaget ges vid första telefonavstämning.

Arbetsuppgifter:

I rollen som garantiadministratör har du primärt ansvar för de operativa arbetsuppgifterna inom garantiadministration. De huvudsakliga arbetsuppgifterna som garantiadministratör innebär:

• Hantering och genomgång av återförsäljarnas fakturor och garantianspråk, kontrollera timdebiteringar, restider, maskiner, installationsdatum, reservdelar samt löpande kontakt med återförsäljarna vid eventuella fel/avvikelser
• Godkänna både nya och befintliga återförsäljares garantianspråk och registrera anspråk + fakturanummer i kundregister
• Hantering av backlogg gällande reservdelar som inte blivit skickade samt följa upp beställningar av reservdelar
• Kontakta och skicka ut servicepartners
• Tätt samarbete med ekonomiavdelningen

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete innefattande arbete i flertalet affärssystem
• Erfarenhet av garantiärenden, garantianspråk eller reklamationer eller liknande ärenden är starkt meriterande
• Kunskaper i SAP är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du har en naturlig förmåga att upprätthålla ett noggrannt arbetssätt. Företaget är i en digitaliseringsresa där många processer och rutiner inom garantigruppen är under ständig förändring ser vi att du som person är effektiv och lösningsorienterad. Du vågar ta egna initiativ och trivs i en roll där det ställs krav på noggrannhet och struktur.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: garantiadministration, garantiadminstratör, administratör, administration, kundsupport, backoffice, SAP

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024