Administratör Gata

Administratör Gata

Arbetsbeskrivning

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Område Gata har cirka 30 medarbetare och omfattar ett flertal olika verksamhetsområden så som gator och vägar, utemiljö/park, verkstad och transport, bilpool, vatten- och avlopp, avfallshantering med sophämtning, slamtömning samt avfallsstation/ÅVC/deponi.

Ledande funktion består av Områdeschef Gata, Arbetsledare Gata/VA och Arbetsledare Avfall.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som administratör inom Område Gata innefattar bland annat kundtjänstarbete för privat- och företagskunder inom VA och avfall/slam vilket innebär att ditt främsta arbetsredskap är telefonen tillsammans med dator. I tjänsten ingår att ha goda kunskaper om VA- och avfall/slamtaxa samt de föreskrifter som kommunen fastställt inom området.

Som administratör arbetar du också med registervård och utveckling av våra system EDP Future och EDP Mobile. Arbetet omfattar också utredningsärenden för avfallsavgifter, entreprenörskontakter, faktureringar och utbetalningar samt administrativa uppgifter åt hela Område Gata med fakturering, kontering, bokföring, administration av bilpool, bidrag, ansökningar och felanmälningar. Arbetsuppgifterna anpassas efter verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse för VA- och avfall/slamfrågor. Du är utbildad gymnasieekonom alternativt har annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Minst ett par års erfarenhet av arbete med fakturering, fakturahantering och bokföring är ett krav för tjänsten. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete inom VA/avfallsområdet samt av systemet EDP Future.

För att trivas som administratör hos oss måste du vara självgående och lösningsorienterad. Du har stort ansvarstagande och är noggrann, strukturerad och kan självständigt driva ditt arbete. Som person är du utåtriktad, social och tycker om kontakt med andra människor. Du bör vara stresstålig då det i perioder är hög arbetsbelastning. Dokumentation ser du som en naturlig del av arbetet. Du är hjälpsam och positiv med krav på att bemöta våra kunder såväl korrekt som snabbt. Du känner dig bekväm med att ibland kommunicera även med missnöjda kunder samt att ta obekväma beslut.

Då du i ditt arbete dels kommer att ha mycket kontakt med allmänheten och dels ansvarar för en del informationsmaterial är det viktigt att du hanterar det svenska språket mycket väl såväl muntligt som skriftligt och har en god administrativ ådra.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gatuchef Johan Holmgren
0555-42132
Kommunal
0555-61383
Arbetsledare Mattias Olsson
0555-42304
Samordnare Maria Oja
0555-42136

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grums kommun, Gata
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2020
  • Ansök senast: 24 juni 2020

Besöksadress

Sveagatan 77 Grums
None

Postadress

Sveagatan 77
Grums, 66480

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024