Administratör / handläggare / koordinator till Coromatic

Administratör / handläggare / koordinator till Coromatic

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Coromatic gör det möjligt för företag och organisationer att driva sin verksamhet utan avbrott, oavsett tid på dygnet. De har drygt 530 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, så kallade Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet för kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk, datakommunikation samt säkerhet. Tjänsten är placerad i Bromma på Coromatics huvudkontor.

Arbetsuppgifter:

Som administratör har du en bred roll med många kontaktytor och du ansvarar för att dokumentera och genomföra säkerhetsprövningar av interna medarbetare. Eftersom Coromatic arbetar med att leverera lösningar för verksamhetskritiska infrastrukturer behöver tekniker och andra personer som arbetar ute på site ha olika säkerhetsklassificeringar, vilka du ansvarar för att genomföra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att samla in underlag och bakgrundskontroller från medarbetaren men också från olika myndigheter. Du utför även en fysisk säkerhetsintervju med medarbetare efter en strukturerad mall. Därefter sammanställer du allt material och skickar över till kund. Viktigt här är dock att fortsatt driva processen framåt och säkerställa att kunden i sin tur återkommer till dig med ett utfall.

Du har en central och viktig roll på säkerhetsavdelningen och på Coromatic eftersom säkerhetsklassificeringarna är ett krav för att företaget ska kunna leverera det som efterfrågas till kunderna. Du ingår i ett team om två andra personer, en säkerhetschef och en annan säkerhetsadministratör.

Profil:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Meriterande om du gått någon av MSB:s utbildningar (myndigheten för samhällsskydd och beredskap)
• Minst två års arbete av kvalificerat administrativt arbete, exempelvis som handläggare
• Meriterande om du har arbetat i inkassobolag och drivit in fodringar
• B-körkort
• Svensk medborgare och flytande kunskaper i svenska i tal och skrift

Som person har du förmåga att driva ditt eget arbete framåt på ett självständigt sätt och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har integritet och förmåga att skapa förtroende. Du trivs med många kontaktytor där din koordinationsförmåga kommer väl till användning. Vidare är du metodisk och noggrann i ditt arbetssätt och har förmåga att se till att inget faller mellan stolarna.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, administration, support, kontorsadministration, kontorsarbete, kontor, koordinator, order, orderhantering, ordermottagning, inkasso, debt collection, backoffice, heltid, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


10 oktober 2024