Administratör Hemtjänsten Hofors

Administratör Hemtjänsten Hofors

Arbetsbeskrivning

Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mera på www.hofors.se

Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska vilket innebär att kommunen har ett särskilt ansvar att uppmuntra språkanvändningen för just det finska språket. Detta görs genom olika insatser i den kommunala verksamheten för att skapa möjligheter, för de som vill, att använda språket så att det kan leva vidare och utvecklas.

ARBETSUPPGIFTER
Hemtjänsten i Hofors söker nu två administratörer, en tillsvidareanställning samt ett vikariat. Hemtjänsten består av cirka 50 stycken medarbetare fördelade på fyra områden, en nattpatrull och leverans av matlådor. Vi är uppdelade på två enhetschefer och en administratör.

I ditt uppdrag som administratör är du stöd till enhetschef och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Ansvar för bemanning av verksamhetens olika grupper genom bland annat Multi Access och Time Care Pool.
- Kontakt med brukare och anhöriga, beställning av förbrukningsmaterial, programmering av larm.
- Bevaka verksamhetssystemet Treserva där du hanterar nya uppdrag.
- Attestera fakturor i systemet Unit4.
- Nyckelhantering
- Övriga administrativa arbetsuppgifter utifrån enhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är ansvarstagande, serviceinriktad samt flexibel. Då arbetsuppgifter och arbetsbelastning varierar är det viktigt att du kan strukturera ditt arbete.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.
Erfarenhet och datakunskap är ett krav. Det är meriterande om du tidigare arbetat i något av våra system, Multi Access, Personec, Time Care pool och Treserva. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har en PA utbildning, alternativt en administrativ gymnasieutbildning eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

B-körkort är ett krav.

Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas på heltidstjänsten.

ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

OBS! Urval sker löpande, tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Hemtjänsten Eleonora Lingman
0290 - 77 16 79
Enhetschef Eleonora Gustavsson Kihlberg
0290 - 77 16 79
Administratör Tuula Salonen
0290 - 77 17 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hofors kommun, Hemtjänsten
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Besöksadress

Granvägen 8 HOFORS
None

Postadress

Granvägen 8
HOFORS, 81381

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024