OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstingsservices huvuduppgift är att tillhandahålla service till patienter samt personal vid landstingets övriga enheter. Vi arbetar länsövergripande med allt från administration och upphandlingar till teknik och transporter.
Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga tekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av landstingets eller kommunernas vårdpersonal, som beställer hjälpmedlen från Hjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad, omsätter cirka 145 mnkr och levererar runt 100 000 hjälpmedel varje år.
Vi söker nu en tjänst som Administratör Kundtjänst/order vid vår Logistikenhet i Ljustadalen.
Vid Logistikenheten, som består av Ekonomi, Inköp, Kundtjänst och Lager arbetar idag 14 personer.
.
Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av att i vår kundtjänstfunktion, handlägga, registrera och följa upp inkommande kundordrar via telefon, mail och fax. I uppgifterna ingår även viss avisering av levererade kundordrar, registreringar av flyttanmälningar för våra brukare samt viss övrig registrering.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 1:a augusti 2016
Du skall:
- vara noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad.
- kunna arbeta självständigt samt har lätt att samarbeta med andra.
- ha erfarenhet ifrån att ha jobbat i en kundtjänstroll
- ha goda kunskaper att jobba i affärssystemet SESAM.
- minst treårig gymnasieutbildning