Administratör, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå

Administratör, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose brukares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till tolkanvändare. Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med 90 medarbetare fördelade på tre avdelningar. Denna tjänst ingår i avdelningen Förskrivarstöd och administration. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med Region Västerbotten.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du arbetar för en väl fungerande administration samt medverkar i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbeten. Du är ett administrativt stöd till chefer och sektionsledare inom Hjälpmedel Västerbotten.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer bland annat att hantera personalsystem, fakturor och annan ekonomisk administration, inhämta statistik, driva digitaliseringsarbete samt arbeta med protokollskrivning. Vidare kommer du att ansvara för att strukturera och organisera vägledande- och styrande dokument, administrera resehandlingar, samordna och planera bokningar av konferenser, resor mm. Innehållet i uppdraget kan komma att variera över tid i dialog med närmaste chef, vilket kan innebära förändringar i ditt arbete och arbetsuppgifter.

I tjänsten ingår det att samarbeta med många olika personer både internt i regionen och externt framförallt med våra kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har sekreterarutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration och processarbete.

Vi söker dig som är intresserad av ett varierande arbete som administratör blandat med IT-uppgifter där du har en bred och grundläggande administrativ kompetens där datavana är viktigt. Du ska kunna hantera de vanligt förekommande Office 365-programmen såsom Outlook, Word och Excel. Du behöver även kunna hantera system som Teams, SharePoint och meriterande är om du har erfarenhet av regionens interna IT-program som Personec, Agresso, Economa, Diver. Du har en mycket god förmåga att både skriva och tala svenska, med extra vikt vid skrivandet då du kan komma att agera sekreterare och föra protokoll.

För att klara uppdraget är det viktigt att du kan jobba självständigt och få saker gjorda med en god framförhållning och med en mycket god administrativ förmåga att planera och strukturera ditt arbete. För att trivas med detta arbete behöver det vara naturligt för dig att vara positiv, noggrann och lyhörd. Du behöver kunna prioritera mellan uppgifter och du tycker om utmaningen i att lära dig nya saker.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024