Administratör HR

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten söker nu en HR Administratör till verksamhetsnära HR Region Mitt.


HR Region Mitt består av personalchef, HR-partners samt HR-konsulter inom Arbetsgivarpolitik, Arbetsmiljö samt Bemanning/Omställning. Uppdraget för HR Region Mitt är att stödja regionen med verksamhetsnära styrning och stöd inom HR-området. Region Mitt omfattar polisområdena Västmanland, Uppland samt Gävleborg.


HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens mål på kort och lång sikt. HR-avdelningen ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Inom Polismyndighetens HR avdelning får Du möjlighet att arbeta tillsammans med 700 kompetenta kollegor inom både traditionell HR och hela polisens utbildningsverksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör arbetar du tillsammans med dina kollegor på HR-avdelningen inom HR Region Mitt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Tillhandahålla administrativt stöd inom samtliga HR-processer och bidra till dess genomförande.

• Ansvara för att skapa och/eller bereda underlag för planering, uppföljning och beslut.

• Ansvara för att handlägga administrativa ärenden; bland annat protokollsskrivning, författa anställningsbeslut och ansvara för funktionens allmänna mailbox.


Som HR-administratör arbetar du dagligen via Polismyndighetens IT system i nära samarbete med övriga i gruppen och avdelningen. Arbetet innebär också många kontaktytor och vårt mål är att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt stöd i organisationen samt bidra löpande till effektiva och kvalitetssäkra processer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Utbildning inom HR.

• Arbetat med HR-administration minst ett år.

• God datavana, med goda kunskaper MS Office, speciellt i Excel och Word samt vana av att genomföra research på Internet.


MERITERANDE


Det är meriterande om du har:

• Kunskaper i ärendehanteringssystemet ARS
samt personaladministrativa system såsom
Palasso och Agresso.

• Kunskaper om registratur och diarieföring

• Kunskaper om budgetarbete och ekonomisystem.

Arbetsuppgifterna ställer krav på en god administrativ förmåga samt förmåga att ha många parallella ärenden samtidigt och kunna prioritera mellan dessa. Du har god förmåga att uttrycka dig väl, framförallt i skrift.


PERSONLIGA EGENSKAPER


Vi söker dig som är:

• Ansvarsfull

• Serviceinriktad, med god förmåga att samarbeta både på distans och i personliga möten med bibehållet gott humör.

• Effektiv

• Flexibel

ÖVRIGT
Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Uppsala

Arbetstid: Heltid, Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställning: Administratör, med funktionen: Administratör HR

Anställningen kräver svenskt medborgarskap


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Ansökan:

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Åsa Enger, telefon 0730-61 15 51.


Vi ser fram emot din ansökan senast den 15 november 2016!


Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024