Administratör, HR

Administratör, HR

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen ansvarar för att planera, leverera, förvalta och utveckla de lokaler och lokalbehov som finns inom Göteborgs Stad. Genom detta får stadens förvaltningar de lokaler som behövs. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. På förvaltningen arbetar cirka 630 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
På vår HR-avdelning arbetar idag engagerade och kreativa medarbetare med specialistkompetenser inom olika områden. Tillsammans med verksamheterna arbetar vi med områden som arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, medarbetarskap, ledarskap och strategisk kompetensförsörjning. För oss är det viktigt att ha en god arbetsmiljö och att våra medarbetare har goda utvecklingsmöjligheter och förmåner. Centrala begrepp är att attrahera, rekrytera och engagera. Att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare är en självklarhet för oss, det gör vi genom Göteborgs stads program för attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder ett kvalificerat stöd till förvaltningens samtliga chefer i både operativa och strategiska frågor. Vi vill ligga i framkant och driver ett framgångsrikt och aktivt utvecklingsarbete som bidrar till verksamhetsutveckling, stolta medarbetare och nöjda hyresgäster. Med en hög kompetens inom HR och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till förvaltningens verksamhetsutveckling, varumärkesutveckling och engagerade medarbetare integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår avdelning är roligt!

Dina arbetsuppgifter;
Nu söker vi en ny kollega som kommer att vara stöd till chefer i vårt lönesystem Personec för några av förvaltningens avdelningar. Som chefsstöd i lönesystemet kommer du exempelvis registrera anställningar, månatligen kontrollera löneutbetalningar och svara på frågor kring lön. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter inom HR-området, exempel på uppgifter som kan komma att förekomma är rekryteringsadministration, utlämnande av allmänna handlingar, hantering av förmåner, dataskyddsfrågor och systemstöd i arbete med LAS.

Vikariatet är på cirka 1 år. Möjlighet finns att arbeta delvis hemifrån.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en relevant utbildning samt erfarenhet av lönesystemet Personec.

För denna tjänst behöver du ha dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av arbete med löneprocessen samt god förståelse för arbete i offentlig verksamhet.

För att du skall lyckas bäst i denna roll söker vi dig som har förmåga till styrning. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer höga krav. Du arbetare strukturerat och har förmåga att arbeta systematiskt, metodiskt och noggrant. Du ser till att få arbetet slutfört. För dig är det en självklarhet att agera förtroendegivande och prestigelöst och du har lätt för att bygga relationer med dem du möter. Då vi arbetar med många frågor samtidigt behöver du ha god förmåga att arbeta med många frågor parallellt. Du har en självklar integritet i yrkesrollen, där du agerar efter de värderingar som vår förvaltning företräder. Hos oss värderas professionalism högt, men även humor och glädje är en viktig del. För oss är jämställdhets- och mångfaldsarbete högt prioriterade områden, vilket förutsätter att det också linjerar med din värdegrund. Då vi arbetar och verkar i en värderingsbaserad organisationskultur behöver du ha med dig samma synsätt till vår förvaltning.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024