OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smurfit Kappa är Europas största och en av världens ledande producenter av pappersbaserade förpackningar med ca 46 000 anställda på mer än 355 produktionsenheter i 35 länder och med en omsättning på ca 106 miljarder SEK 2021.
Smurfit Kappa Sverige AB utgör den svenska organisationen inom förpackningsdivisionen och har ca 800 anställda på 11 olika enheter med centrala funktioner och säte i Eslöv. Brännögårdsenheten ligger ca 4,5 mil norr om Halmstad och här arbetar ca 160 medarbetare.
Kappa Sverige AB söker en administratör inom HR/Tid till vår enhet i Brännögård.
Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt och personliga egenskaper som självständighet, initiativförmåga samt förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du är noggrann, strukturerad och servicemedveten. Du behöver ha god självkännedom och integritet, både för att du ska kunna ha ett förtroendefullt samarbete med andra och för att du har tillgång till känslig information.
Som administratör HR/Tid ger du ett kvalificerat stöd avseende det personaladministrativa området samt bistår i övrigt förekommande HR-arbete på enheten. Du är ansvarig för vårt tidsrapporteringssystem Agda samt förbereda underlag till löneadministratören.
Din utmaning blir att tillsammans med HR-chef vidareutveckla våra HR-processer administrativt. Du medverkar i samtliga delar av rekryteringsprocessen, planerar och genomför onboarding av nyanställda, administrerar utbildning och följer upp sjukfrånvaro. Du är även delaktig i bemanningsplaneringen tillsammans med våra produktionsledare. Rollen är mångsidig och du måste trivas med att vara såväl kommunikationsambassadör som att vara ansvarig för låssystemet på enheten.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, framför alla från HR och tidsadministration. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi ser helst att du har arbetat i olika rekryteringsverktyg och har erfarenhet av rekryteringsprocessen.
En akademisk, eller YY- examen inom HR-området eller motsvarande utbildning/erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga är meriterande. Även erfarenhet av något tidsredovisningssystem som Agda, Kontek eller annat är önskvärt. Många delar av arbetet rör våra lokala avtal varför erfarenhet av avtalstolkning och arbetsrätt kommer att vara en tillgång i arbetet.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten för tjänsten. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera parallella processer med många kontaktytor. Du trivs i en roll med stor variation mellan högt och lågt, eget ansvar och bidrar gärna med arbetsglädje till dina kollegor.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde i augusti/ eller enligt överenskommelse.
Vid frågor om tjänsten kontakta HR-chef Johanna Catoni, tel. 0345-482 12. Facklig representant för Unionen är Sonya Carlsson, 0345-482 52.
Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-06-26. Din ansökan skickar du via länk på denna webplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.