Administratör hyror och överlåtelser

Arbetsbeskrivning

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi
ägs av 64 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens
boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger
i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar
och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är
att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur
och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa
att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för
framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen
och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald
och likabehandling.


Till vårt medlemscenter, med placering på vårt huvudkontor på Sven Hultins plats i Göteborg, söker vi en administratör hyror och överlåtelser. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med tillträde snarast.

Arbetsuppgifter:
- Dina arbetsuppgifter består av att sköta administrativt arbete åt de bostadsrättsföreningar som HSB förvaltar. Avdelningen har hand om överlåtelser, hyresadministration, panthantering, registrering av nya kunder samt kontoavstämningar. I arbetet ingår även att svara på frågor från föreningar och medlemmar samt guida dem i vårt webb-verktyg, HSB-Portalen

Kvalifikationer:
- Vi söker dig med kontorsutbildning på gymnasienivå. För arbetet krävs också vana vid datorarbete framförallt i programmen Word och Excel samt kunskap om ekonomisk administration. Kunskaper i IT-systemen Unit4 Property Management och Agresso är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta mycket med kundkontakter. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i fastighetsbranschen.
-
- Eftersom vi har ett flertal icke svensktalande medlemmar värdesätter vi om du kan kommunicera på engelska i både tal och skrift

Egenskaper:
- Arbetet är omväxlande och med högt tempo och du har mycket kundkontakter, såväl externt som internt. Därför är personliga egenskaper som kontaktförmåga, hög flexibilitet och stresstolerans viktiga. Du behöver också vara noggrann, uthållig och framförallt serviceinriktad.
-
- Eftersom du kommer att vara en del i ett arbetslag, behöver du också ha samarbetsförmåga, nyfikenhet och vilja att göra annat arbete för att arbetslaget ska kunna fullgöra sina uppgifter.
-
- Sista ansökningsdag 12 juni 2016.
-
- Vill Du veta mer, kontakta Åsa Jansson på telefon 010-442 20 24
-
- Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
- Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Vi erbjuder:
- Ett självständigt arbete där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad varje dag. Vi jobbar i en kreativ miljö på vårt nybyggda kontor inne på Chalmers område, där vi skapar det hållbara boendet i samverkan med bland annat Johanneberg Science Park och Chalmers Tekniska Högskola. Vårt forskningsprojekt HSB Living Lab står i fokus för innovation

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Alnegren

Driftchef Annelie Hansson
010-442 21 53
Driftchef Daniel Miglavs
010-442 20 96
Ombud, Fastighetsanställdas förbund Jim Westring
0707-21 51 12
Marknadsområdeschef Birgitta Boberg
010-442 20 79
Marknadsområdeschef Christer Nygren
010-442 20 75
Driftschef Lotta Fohlin
010-442-21-47
Marknadsområdeschef Öster Christer Nygren
010-442 20 75
Chef medlemscenter Åsa Jansson
010-442 20 24
Driftchef Martin Olmarker
010-4422085

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 30 maj 2016

Besöksadress

Första Långgatan 28 A
None

Postadress

Första Långgatan 28A
Göteborg, 40032

Liknande jobb


Förvaltningskoordinator - föräldravikariat

23 december 2024

22 november 2024