OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du sätta dig i förarsätet i ett litet och snabbväxande bolag i en exploderande bransch?
Laddboxbolaget vill göra det enkelt att köra elbil och erbjuder marknadens populäraste laddboxar i ett välpaketerat format. Över 90% av den Svenska personbilsflottan skall fortfarande elektrifieras och det är där du kommer in i bilden!
Laddboxbolaget växer och söker nu en administratör med fokus på ekonomi, till vårt kommande Göteborg-kontor. Tjänsten är på heltid. Kontor i Göteborg kommer upprättas till hösten 2023. Tills dess är jobbet på distans.
Du kommer främst arbeta med orderläggning, fakturering och leverantörsbetalningar. Ditt ansvar innebära kontakt med våra kunder, installatörer och leverantörer.
Du är noggrann, detaljfokuserad och klarar av att ha flera saker på gång samtidigt. Du trivs med att arbeta med administrativa uppgifter.
Rollen innefattar
Hantera inkommande och pågående beställningar
Utfärda och följa upp fakturor
Sköta inköp och leverantörsfakturor
Samarbeta med vår redovisningsbyrå
Övrig ekonomisk hantering kring transaktioner och underlag
Vi tror att du
Är en noggrann och organiserad person som trivs bra med både siffror och personer och vill jobba i en ny spännande framtidsbransch med högt tempo och snabb utveckling! Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Har ett par års erfarenhet av kontorsarbete med administrativa uppgifter.
Meriterande om du har
Utbildning och/eller erfarenhet inom ekonomi
Erfarenhet att jobba med kalkylark som Google Sheets eller Excel.
Vi trivs bäst tillsammans på kontoret så jobbet kommer primärt utföras på vårt huvudkontor som kommer upprättas i Göteborg till hösten 2023. Fram tills dess jobbar vi på distans.
Vill du höra mer? Skicka in din ansökan till emil.jagborn@laddboxbolaget.se så hörs vi! Vi ser fram emot att höra från dig!