OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta långsiktigt inom administration och har ett intresse för transport och logistik? Har du gymnasieutbildning och goda datakunskaper? Är du dessutom engagerad, ordningsam och serviceinriktad? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker just nu en administratör på heltid till en av våra kunder inom transport- och logistikbranschen i Helsingborg.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som administratör hos en av våra kunder inom transport- och logistikbranschen kommer du arbeta i nära anslutning till terminalen. Du kommer ansvara för att bidra med bästa möjliga service och vara administrativ support kopplat till allt som rör transporterna. Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära:
Administrera alla terminalbehandlade sändningar.
Följa upp chaufförer samt sammanställa olika rapporter slutet av dagen.
Bevaka sändningar i vårt interna system.
Ha kontakt med åkerier.
Övriga administrativa arbetsuppgifter vid behov
Arbetstider
Uppdraget är på heltid med goda möjligheter till fortsättning efter inhyrningsperioden på 6 månader. Arbetstiderna varierar Mån-fre mellan kl. 07.54-18.30.
Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda datakunskaper och färdigheter.
Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller utbildning inom relevant område.
Vi söker en person som vill vara med till en god arbetsmiljö, tar initiativ och som sprider en positiv energi omkring sig. Som person ser vi gärna att du har en hög förmåga att ge bästa möjliga service genom en god kommunikationsförmåga och engagemang. Vidare samarbetar du bra tillsammans med dina medarbetare. Det är även viktigt att du är ansvarsfull, ordningsam och självgående i ditt arbete. Du driver ditt arbete framåt på egen hand och tar egna initiativ. För den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2022-01-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Olivia Josefsson, Konsultchef, olivia.josefsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044