Administratör i internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du både en flexibel och strukturerad administratör, samt brinner för service? Trivs du i en internationell miljö? Då kan denna tjänst vara något för dig. Vi på Arena Personal rekryterar nu en administratör till Wenner-Gren Stiftelserna i Stockholm city.

I rollen som Stiftelsernas ansikte utåt kommer du ha en omväxlande arbetsroll. Du kommer att arbeta i en internationell miljö där det ställs höga krav på att du kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt.

I rollen ingår bl.a.
• ansvara för bokningar och kösystem av Stiftelsernas drygt 150 gästforskarbostäder
• löpande uppdateringar i Stiftelsernas fastighets- och bokningssystem, samt uppföljning och statistik
• hyresregistrering och fakturering
• enklare ekonomiarbete (t ex kassaadministration, registrering av leverantörsfakturor)
• ansvar för Stiftelsernas reception (via mail och telefon, samt över disk)

Tjänsten är på heltid under vardagar måndag till fredag kl 08:00-16:00 och din arbetsplats är i receptionen med samma öppettider. I organisationen finns totalt åtta anställda och du kommer i första hand att rapportera till husfrun.

Wenner-Gren Stiftelsernas syfte är att stödja internationellt vetenskapligt utbyte. Detta sker bl.a. genom att stiftelserna:
• tillhandahåller gästforskarbostäder vid Wenner-Gren Center i Stockholm,
• utdelar stipendier till svenska forskare som vill resa utomlands och till utländska forskare som vill komma till Sverige,
• ger stöd till utländska gästföreläsare,
• ordnar internationella symposier.

Läs gärna mer på hemsidan: www.swgc.org


Din profil
Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö är det viktigt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Vi tror att du som söker rollen har erfarenhet av administration samt har en positiv inställning till service. Du är en van datoranvändare av Office-paketet, och vill gärna lära dig nya IT-system inom fastighet och ekonomi. Stiftelserna arbetar med Strifast, HappyBooking och Visma.

Som person är du serviceinriktad, professionell och flexibel. Du är även ansvarsfull, organiserad och strukturerad, samt van att ha många olika arbetsuppgifter. Du ser det som en självklarhet att hjälpa till i stort som smått. Du är van att arbeta självständigt och ser lösningar där det behövs.

Arena Personal ansvarar för denna rekrytering och du blir direkt anställd hos Wenner-Gren Stiftelserna. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Rudberg: andreas.rudberg@arenapersonal.com eller 072-186 34 85.


Om verksamheten



Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 28 juni 2019

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024

27 november 2024