OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett bolag i snabb tillväxt som behöver förstärka med en administratör och spindel i nätet vad gäller allt från att jobba i vårt affärssystem Pyramid till att boka och följa upp transporter inom och utom Europa.
Vi förväntar oss att vår kandidat snabbt lär sig affärssystemet Pyramid, eftersom det är en central del i vårt arbete. Så erfarenhet från att ha jobbat i Pyramid är självklart meriterande, men inget krav.
Vi köper in material från när och fjärran och med det följer också att vi måste ha kontroll över vart materialen befinner sig, när de beräknas anlända till hamnen, import- och export dokumentation m.m. Vi köper också mycket frakter inom Europa - allt från fulla bilar till leveranser av enstaka pallar. Det blir ditt ansvar att boka och följa upp dessa samt kommunicera med kunden och deras varumottagning.
Tjänsten innefattar också kundkontakt, både med befintliga och nya kunder. En typ av innesälj där man dels hanterar återkommande kunder och dels söker upp och kontakta potentiella nya kunder.
Vi är otroligt måna om att leverera en mycket hög service för våra kunder så vi letar efter en person som förstår vikten av ett bra kundbemötande, som är villig att anstränga sig det lilla extra för att leva upp till, eller överträffa kundens förväntningar, som sprider positiv energi och som jobbar väldigt, väldigt strukturerat.
Man bör ha en hög stresstålighet och kunna hantera ett högt tempo. Man måste gilla att jobbet är en naturlig del av ens liv och inget som man stänger av- eller sätter på så fort man kommer/lämnar jobbet. Det kommer förekomma en viss obekväm arbetstid. Samtidigt har man stor frihet att planera sin tid självständigt.
Vi kommer hantera ansökningarna löpande så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Vi ser verkligen fram emot din ansökan!