Administratör i Uppsala

Administratör i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Är du en driven administratör som söker nya utmaningar i höst? Har du erfarenhet av att arbeta i olika datasystem och är lättlärd? Trivs du dessutom som bäst när det är ordning och reda samt tycker lika mycket om att arbeta självständigt som tillsammans i samarbete med kollegor? Då söker vi dig!

Vi söker nu en passionerad administratör till vår kund i centrala Uppsala. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauranger erbjuds du ett stimulerande och utvecklande jobb i en spännande organisation, där du får möjlighet att bidra med din värdefulla kunskap och kompetens. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som administratör finns du alltid som en hjälpande hand för dina kollegor. Du arbetar självständigt med att koordinera bland annat onboarding- och exitprocesser, organisationens intranät, schemaläggning och fakturering. Du kommer även vara delaktig i olika projekt tillsammans med andra kollegor, och på så vis vara en viktig del för avdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta bland annat att innefatta:

- protokollskrivning
- dokumenthantering
- beställning av kontorsmaterial
- Föra mötesanteckningar, boka konferenser etc 

Vem är du?

Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande samt minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete. Du har mycket god datavana och lär dig med lätthet nya datasystem och program. Du har grundläggande kunskaper i MS Office-paketet, talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du har arbetat i något ärendehanteringssystem samt har erfarenhet av protokollskrivning. 

Som person är du driven, är van vid och trivs med att ta egna initiativ samt känner stort ansvar för ditt arbete och dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt och har en förmåga att ligga steget före. Som person är du strukturerad och tycker om när det är ordning och reda. Att ge bästa möjliga service är viktigt för dig och du hjälper mer än gärna dina kollegor och du har därför viktigt att du har stor social kompetens. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar snarare än problem. 

Du erbjuds
Tjänsten är på 100% och är ett uppdrag på sex månader med god möjlighet till förlängning. Det finns även möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan enligt överenskommelse med närmsta chef.

Det är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Rekrytering & Bemanning. Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024