Administratör i Uppsala

Administratör i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig administratör som trivs som bäst när det är struktur, ordning och reda samt har erfarenhet av dokumentation och kommunikation? Har du dessutom ett flexibelt förhållningssätt och har lätt för att ta till dig ny information? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!


Som samordnare av energiinformation hos vår kund med lokaler i centrala Uppsala kommer du vara en viktig del i ett klimat- och hållbarhetsprojekt där du får bidra med din kunskap och kompetens. Din noggrannhet, förmåga att strukturera och kommunicera kommer till stor användning på detta uppdrag som sker i en stor och spännande organisation. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetet som samordnare av energiinformation är i huvudsak administrativt och innebär mycket dokumentation. Du kommer du ha en betydande del i ett klimat- och hållbarhetsprojekt för att få struktur kring ett helt arbete att sammanställa energimaterial. Vilket energimaterial som ska sammanställas erhålls av den sakkunniga energigruppen i organisationen, som därigenom också delvis styr arbetet som kommer bestå av administrering och sammanställning av material samt revidering av texter inom energiområdet. Arbetet sker i nära samarbete med vår energi- och hållbarhetsstrateg som leder det dagliga arbetet.


Du kommer ingå i ett team, fastigheter och kulturarv, med placering i Uppsala innehållande hållbarhetsstrateg, fastighetsförvaltare, fastighetsingenjör, fastighetschef, arkitekt m.fl. men din roll är gemensam för hela organisationen.

Arbetstider
Konsultuppdrag. Vardagar dagtid, 6 månader med stor chans till förlängning ytterligare 6 månader. Start slutet av augusti. Provanställning 6 månader tillämpas. Arbetet kommer till stor del att ske på distans. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning eller liknande samt gärna med eftergymnasial utbildning. För att lyckas i rollen som administratör och samordnare är du en erfaren administratör med vana att arbeta med uppföljning och dokumentation. Du har goda datorkunskaper, vana av att arbeta i Microsoft Office-paketet samt talar och skriver flytande på svenska. Meriterande är kunskap om kommunikation samt estetik kopplat till att ha förmåga att se till att exempelvis power-point presentationer har en tillfredsställande och professionell layout.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att snabbt inhämta ny information samt ställa om till ändrade prioriteringar eller riktlinjer. Du är van vid att arbeta självständigt, har erfarenhet av dokumentation och problemlösning samt god förmåga och erfarenhet av att sammanfatta och sammanställa information på ett tydligt och adekvat sätt i skrift. Vidare har du god kommunikationsförmåga och förmåga att uppvisa ett professionellt arbetssätt. 


Du är behöver du vara mycket noggrann, systematisk och ha lätt för att kommunicera i framförallt skrift men även tal. Andra egenskaper vi bedömer viktiga för att lyckas i rollen är att du är ansvarstagande med god samarbetsförmåga samt har lätt för att följa instruktioner.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av administration och liknande arbetsuppgifter.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Hanna Broström | konsultchef | hanna.brostrom@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024