Administratör i Västerås

Administratör i Västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu fler administratörer inom offentligverksamhet och industrin till olika kunder i Västmanlands län. Våra kunder verkar både inom offentlig verksamhet, industriell tillverkning och den privata sektorn. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval sker löpande, ansök därför gärna idag.



Ansvarsområden
Du har antingen arbetat inom offentlig verksamhet med offentlig administration och diarieföring, där du har goda kunskaper om offentlighetsprincipen.


Eller så har du arbetat inom industrin som administratör där du gärna har en teknisk bakgrund och erfarenhet av t ex orderhantering, fakturahantering, koordinering och uppföljning av flöden, transporter och leverantörer.

Du kanske till och med har arbetat som order- och exportadministratör? Med kunskaper inom leverantörskontakt, uppläggning av order, lagersaldo, exportdokumentation och regler. 

Arbetstider
Heltid, dagtid.



Kvalifikationer
Som administratör inom offentlig verksamhet har du god kännedom om offentlighetsprincipen och du har arbetat med diarieföring tidigare. Du är van att ha flera olika kontaktytor och arbetar strukturerat med dina uppgifter. Kanske har du även tidigare arbetat som registrator? Något som i så fall är mycket meriterande. Systemmässigt är du kunnig och van att arbeta med datorer som arbetsredskap, men även arkivering och dokumentation på annat sätt är något av dina specialiteter.  


Eller så har du arbetat som administratör inom industrin där du har goda kunskaper inom kundhantering, order, fakturahantering, reklamationer, leverantörskontrakt etc. Du är van att ha en supporterade funktion och är service minded ut i fingertopparna.  Det är mycket meriterande om du förutom dina administrativa egenskaper även har någon form av teknisk bakgrund. Systemmässigt tror vi att du tidigare arbetat i t ex SAP, Jeeves eller Monitor och du har goda datakunskaper. Microsoft Office-paketet behärskar du och framför allt Excel.  

Kanske har du tidigare arbetat som order- och exportadministratör? Med kunskaper inom export, order, lagar och regel. Vana av att lägga upp order och ha kontinuerlig kommunikation med leverantör och övriga interna funktioner som t ex produktion. Van med internationella kontakter och du har goda engelskakunskaper.


För alla tjänsterna ser vi att du har:
En avslutad och godkänd gymnasieutbildning
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Körkort B samt tillgång till bil
Goda systemkunskaper

 Det är meriterande om du även tillhandahåller en eftergymnasial utbildning.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst 1 års administrativ arbetslivserfarenhet inom någon av de ovanstående områdena.

Ansökan
2021-05-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna-li Eklund, annali.eklund@randstad.se eller Emma Sohlberg, emma.sohlberg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024