OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara administrativa. Du kommer att arbeta med post- och brevhantering. Du kommer att ”städa” i vårt ärenderegister. Du kommer också att arbeta med att skicka ut spärrbrev, kopiera och föra över persondata från våra register, posta och skicka för diarieföring.
Sektionen arbetar med kvalificerade utredningar av identitet och identitetshandlingar vid ansökningar om id-kort. Sektionen är också materiellt stöd till servicekontor som hanterar id-kort och har en jourlinje avsedd för materiella frågor. I sektionens uppdrag ingår även att regelbundet genomföra kvalitetskontroller av id-kortsärenden handlagda på servicekontor i hela landet. ID-kontrollen består av ca 20 anställda och är en s.k. rikskoncentration och finns bara i Solna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• har goda kunskaper i Word och Excel
• är noggrann och metodisk
• är snabb
• är stresstålig
• är ansvarstagande
• har ett bra bemötande och servicekänsla.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i olika register/databaser
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Tjänsten är en visstidsanställning, från 1 september till 31 december 2016.
Vi har avsatt vecka 29 (18 - 22/7) för intervjuer. Vi kommer endast att kalla de kandidater som går vidare till intervju denna vecka.
Välkommen med din ansökan till oss!
Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Om du har frågor kontakta: