OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig administratör som motiveras av att leverera en hög service? Då tror vi att det är dig vi söker! Tjänsten är en visstidsanställning under sommaren med start i maj/juni och pågår till och med augusti 2022.
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
I din roll som Administratör på inköpsavdelningen är din huvudsakliga uppgift att utföra löpande kontroller för att säkerställa att den data som finns är korrekt. Du har många interna kontaktytor och samarbetar nära övriga avdelningar hos oss, liksom med andra Lidl-länder. Vidare innefattar dina arbetsuppgifter att:
Kontrollera inköpskontrakt som sammanställts av kontraktadministrationen
Kontrollera att informationen som sammanställs inom administrationen och som förmedlas internt är korrekt
Koordinera och besvara uppgifter och förfrågningar från huvudkontoret i Tyskland
Sammanställa löpande rapporter och utvärderingar inom inköp, främst i Excel
Stötta projektledarna vid implementering av nya projekt, systemstöd och liknande
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Utöver det har du:
Ett väl utvecklat siffersinne och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel.
Ett strukturerat, lösningsorienterat och noggrant arbetssätt samt en god prioriteringsförmåga.
Lätt för att samarbeta, men tycker även om att arbeta självständigt.
En god kommunikationsförmåga och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har:
Kunskaper i tyska.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start i maj/juni och pågår till och med augusti 2022.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9 mars 2022. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!