Administratör inom AML och KYC till Swedbank

Administratör inom AML och KYC till Swedbank

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat med AML / KYC och vill vara med och bygga upp? Till Swedbank söker vi nu 3 st nya medarbetare!

Är du nästa medarbetare inom AML och KYC på Swedbank? Som administratör inom AML och KYC har du ett viktigt jobb för att förebygga och motverka penningtvätt och bedrägerier. Vi söker 3 st nya administratörer som vill vara med och bygga upp den nya arbetsgruppen i Göteborg och fortsätta utvecklas inom bank och finans och som har erfarenhet av just AML och KYC. Processen är redan igång, så skicka in din ansökan så snart som möjligt - vi ser fram emot att höra från dig!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Swedbank erbjuds du en central roll inom bankens arbete i frågor som rör AML och KYC. Du blir en del av ett team med höga ambitioner och kommer dagligen se till att ni har ett hållbart och långsiktigt sätt att jobba inom compliance och regelefterlevnad. Här är vi kvalitetsmedvetna och jobbar strukturerat mot att uppnå högt uppsatta mål. Förutom detta kommer du få axla en betydelsefull roll på Swedbank som är en av Sveriges största banker och såklart få möjlighet att växa - både som person och i din yrkesroll. 

Vi på TNG värnar om våra anställda vilket innebär att du bland annat självklart omfattas av kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som administratör inom KYC kommer du jobba med att motverka penningtvätt och annan finansiell brottslighet. Du kommer ha kontakt med kunder (både privat- och företagskunder) och samla in information som är nödvändig för att banken ska kunna bedriva arbetet inom motverkande av penningtvätt på ett bra sätt. 

Exempel på arbetsuppgifter är:

• Kontakta kunder och begära in information (mestadels över telefon)
• Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
• Föra en dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för en djupgående analys av kunder finns tillgänglig
• Följa upp kunder i enlighet med de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera och utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer arbeta som konsult via oss på TNG. Uppdraget startar 2 november eller 1 december 2020 och pågår i minst sex månader, med chans till förlängning. Kundens kontor är placerat i fräscha lokaler i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta vanliga kontorstider måndag till fredag kl. 8.00 - 17.00.

VEM ÄR DU?

Till denna administrativa roll söker vi dig som:

• har examen inom ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
• har tidigare erfarenhet av KYC/AML (eller om du i någon annan roll jobbat med dessa frågor) 
• har tidigare erfarenhet inom service och kundkontakt 
• har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För att både lyckas och trivas i rollen är du noggrann och jobbar strukturerat och metodiskt för att hinna med dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Du är också duktig på att samarbeta och kan stötta dina kollegor och vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet inom Swedbank. Samtidigt som du har förmågan att jobba självständigt för att säkerställa en god leverans av dina uppgifter. Vi tror att du är öppensinnad och orädd för att med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Vi tror också att du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas personligt och professionellt.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024

Redovisningsekonom

20 november 2024

18 november 2024

14 november 2024