Administratör inom beredskap

Administratör inom beredskap

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till ett strålsäkert samhälle?
Enheten för genomförande av skydd och beredskap tillhör avdelningen beredskap och tillståndsprövning och ansvarar för insatsberedskap, förvaltning av myndighetens kris- och krigsorganisation samt tillsyn av nukleärt säkerhetsskydd. Enheten finns representerad både i Katrineholm och i Solna och består för närvarande av en enhetschef och 14 medarbetare. Vi söker nu en administratör till Solna.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt arbete i en snabbt föränderlig värld där du tillsammans med kollegerna på enheten och i nära samarbete med andra delar av myndigheten får


• hantera och utveckla administrativa rutiner på avdelningen,
• sköta enhetens beställningar och föra mötesanteckningar,
• administrera myndighetens beredskapsfunktioner,
• vara ett operativt stöd till enhetens medarbetare och chef.

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Är du den vi söker?
Du har


• gymnasieutbildning eller annan utbildning som Strålsäkerhetsmyndigheten bedömer likvärdig,
•  mycket goda kunskaper och erfarenhet av arbete i MS Office eller likvärdigt,
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent,
• god förmåga att kommunicera  på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har


• arbete i offentlig sektor,
• Visma Proceedo eller annat likvärdigt digitalt inköps och betalningssystem,
• Primula eller annat likvärdigt digitalt personalsystem,
• erfarenhet av projektadministration.

För att fungera bra i rollen som administratör behöver du


• ha mycket god samarbetsförmåga och förmåga att bidra till ett positivt resultat för enheten och helheten,
• vara serviceinriktad,
• vara initiativrik och ha förmåga att arbeta pådrivande,
• vara strukturerad och noggrann.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm.

Tjänsten är placerad i Solna.

Läs om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta tillförordnad enhetschef Caroline Falkengren, telefon 08-799 40 51.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan senast den 10 oktober 2022.

Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strålsäkerhetsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 10 oktober 2022

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024