Administratör inom bygg sökes till Norrköping!

Arbetsbeskrivning

Är du en person med stort intresse för plåtslageri- och byggbranschen? Vill du tillhöra ett team med bra gemenskap och värdesätter en arbetsgivare med högt i tak? Då ska du kika hit! För kunds räkning söker vi nu en administratör inom bygg - Sök tjänsten idag eller tipsa en vän!

Dina arbetsuppgifter

Som administratör kommer du inledningsvis att ansvara för det administrativa arbetet på kontoret. I takt med att du kommer in i rollen kommer du att hjälpa till med att räkna på projekt samt att köpa in material till arbeten. Exempel på arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

- Sköta kontakten med personal och kunder
- Räkna i företagets kalkylprogram
- Göra konstruktionsberäkningar
- Genomföra beräkningar kring materialåtgången till olika projekt
- Ansvara för inköp av material

Under den inledande perioden av din anställning kommer du att få en introduktion där du får gå bredvid en mer erfaren kollega. I takt med att du kommer in i din nya roll kommer du att ges chansen att utvecklas och ta mer och mer ansvar.


Om företaget

Vår kund arbetar med alla typer av jobb inom byggnadsplåtslageri, svets samt smidesarbeten. De är främst en underentreprenör åt byggföretag, men erbjuder även totalentreprenader till olika industri- och fastighetsbolag. I Norrköping kommer du att ingå i ett team om 13 anställda, varav du och en annan anställd är de som kommer att jobba mycket på kontoret.

Din profil

Vi ser att du som söker uppfyller följande krav:

- Erfarenhet inom industri-, bygg eller plåtslageribranschen. Alt. Har utbildning inom bygg eller motsvarande.
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- B-körkort

Har du som söker gått högskole- eller civilingenjörsutbildning inom bygg ses detta som mycket meriterande.

Som person krävs det att du är stresstålig och flexibel, vilket är viktigt då du ska kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är strukturerad och tycker om att ha koll på läget. I rollen som administratör hos vår kund krävs det dessutom att du är ödmjuk inför dina arbetsuppgifter och att du har en stor vilja av att lära dig nytt.

För rätt person med stort driv och intresse för branschen finns goda möjligheter till utveckling hos vår kund.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: Februari 2017
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid om 50%, med goda chanser till utökad anställningsgrad
Placeringsort: Norrköping

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


28 oktober 2024

28 oktober 2024

AstraZeneca Personal Administrator- through KellyOCG

28 oktober 2024