OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Vågadministratör/Administratör. Är du gymnasieekonom med ett sinne för struktur, ordning och reda? Sök då tjänsten som Administratör redan idag eller tipsa en vän!
Dina arbetsuppgifter
I rollen somm vågadministratör kommer du till största del att ansvara för de kontroller som sker dagligen av de lastbilar som lastar sten. Detta innebär att du ställer in vilken typ av sten som finns på lastbilen och gör en vågrapport. Arbetet sker till största hand på kontoret men det kan också vara ute i bergstäkten. Du kommer också i rolllen som Vågadministratör/Administratör att hjälpa platschefen med olika administrativa uppgifter för att underlätta och effektivisera det dagliga arbetet på kontoret.
Exempel på arbetsuppgifter kan t ex vara:
- In - och utvägning av fordon
- Hantering av fakturor
- Hantera statistik och rapporter
- Löpande tillsyn, kontroll och underhåll av vågen
- Intern liksom extern kontakt med kunder, leverantörer och kollegor
Om företaget
Vår kund är en av Sveriges största leverantörer av fabriksbetong, grus och bergkross till bygg - och anläggningsindustrin. De är idag ca 900 anställda i Sverige. I Linköping är de 8 personer. Du kommer inledningsvis att få introduktion på deras kontor som är placerat i Styvinge.
Din profil
För att passa in i rollen som Administratör/Vågadministratör har du följande kriterier:
Skallkrav:
Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande
B-körkort
Svenska i tal och skrift
Meriterande krav:
Tidigare erfarenhet av industri/byggmiljöer
Intresse för ekonomi
Datorvana
Som person är du driven, strukturerad och trivs i en administrativ roll med mycket ansvar. Du är morgonpigg och motiverad, då arbetsdagen börjar 06.30. Du räds inte för att smutsa ner dig emellanåt då du ibland behöver gå ut i bergstäkten och hjälpa till, då med varselkläder på. Vidare är du en glad person som gärna bjuder på dig själv och trivs i en miljö som tydligt präglas av byggbranschen.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: Maj
Omfattning: Heltid Vikariat under 12 månader
Arbetstider: 06.30-15.30
Ort: Linköping, Sturefors/Styvinge
Urval sker löpande!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996