OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du någon form av ekonomisk utbildning bakom dig? Har du jobbat något år med administrativa uppgifter inom ekonomi? Läs gärna vidare för att se om denna tjänst kan vara något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en administratör som är kunnig inom ekonomi och systemunderhåll till vår kund som är ett stort framgångsrikt företag inom säkerhetsbranschen med verksamhet över hela världen. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du att med god service stötta såväl lokala som regionala servicechefer med systemsupport. Du är behjälplig även mot andra avdelningar vad gäller att ta fram fakta och anpassa system. Vid behov stöttar du även upp inom fakturering och fakturaadministration. Mer specifikt är detta vad du kommer arbeta med:
Löpande systemunderhåll
Stötta Servicechefer vid frånvaro eller vid hög belastning
Stötta regional fakturering vid frånvaro eller vid hög belastning
Framtagning av data för relevanta analyser
Understödja vid revisioner och förbättringsarbeten
Uppdatera affärssystem med korrekt information
Bidra till att utveckla processer och rutiner
Avlastning och support kring serviceadministration
Dina egenskaper
Vi söker dig som arbetar noggrant och strukturerat samt med en självklar, god administrativ ådra. Du trivs bra i att samarbeta med andra men med ditt starka driv klarar du det minst lika bra att vara självgående och ta ansvar för dina arbetsuppgifter som du med god framförhållning planerat. Du har ett affärsmässigt och professionellt agerande mot såväl interna som externa parter. Du lyssnar nyfiket och kan kommunicera på ett pedagogiskt sätt. Vi tror slutligen att du har ett skarpt sinne med god analysförmåga.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst treårigt gymnasium med ekonomisk inriktning eller likvärdigt
1–2 års yrkeserfarenhet inom relevant område eller liknande roll
Erfarenhet från arbete i MS Office samt affärssystem
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till mars 2022. Tillträde i augusti.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32389 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.